ျမန္မာ့ဂီတ ေရစီးေၾကာင္း အခ်ဳိးအေကြ႔၊ အေျပာင္းအလဲ

Posted: May 6, 2009 in Review
Tags:
ျမန္မာ့ဂီတ ေရစီးေၾကာင္း အခ်ဳိးအေကြ႔၊ အေျပာင္းအလဲ Print E-mail
ၿငိမ္းခ်မ္းၿငိမ္း
အဂၤါေန႔၊ ေမလ 05 2009 17:22 – ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္
၁ဝ ႏွစ္ တခါခန္႔ဆိုသလို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂီတေရစီးေၾကာင္းကား ေျပာင္းတတ္သည့္သေဘာ ရွိေလသည္။ ၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ မတိုင္မီႏွစ္မ်ားတြင္ ဟဲဗီးေရာ့ခ္ ဂီတသံစဥ္မ်ား စင္ျမင့္ေပၚ ေရာက္မလာေသးသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္၊ မြန္းေအာင္၊ စိုးသူ၊ ကိုင္ဇာ၊ စိုးလြင္လြင္၊ ခ်စ္ေကာင္း၊ ေဟမာေနဝင္း၊ ေမဆြိ၊ ေမခလာ စသည့္ အဆိုေတာ္မ်ားက စင္ျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတိုင္းတြင္ ပြဲေတာင္းခံရေသာ အဆိုေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။

၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္မူ လူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားက ဟဲဗီးေရာ့ခ္ ဂီတကို လက္ခံအားေပးခဲ့ၾကသည္။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ေလးျဖဴ၊ ဟယ္ရီလင္း၊ ရင္ဂို စသည့္ အဆိုေတာ္မ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားက လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မ်ားမွတဆင့္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။

၂ဝဝဝ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားတြင္မူ ဂီတေရစီးေၾကာင္းက ျမန္မာ့ဂီတ သမိုင္းတေလွ်ာက္ မည္သည့္ ေခတ္ကႏွင့္မွ မတူေအာင္ ေျပာင္းသြားသည္ဟု ဂီတပညာရွင္တဦးက မွတ္ခ်က္ခ်ဖူးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဦးဆံုး Hip Hop အယ္(လ)ဘမ္ဟု ဆိုရမည့္ ACID အဖြဲ႔ စတင္လိုက္သည္ႏွင့္ အယ္(လ)ဘမ္မွာ အခ်ပ္ေရ စံခ်ိန္တင္ ေရာင္းခ်ရျခင္းႏွင့္အတူ ဟစ္ေဟာ့ပ္ သီခ်င္းမ်ားကို လူၾကိဳက္မ်ားလာျပန္သည္။

ဟစ္ေဟာ့ပ္ သီခ်င္းမ်ားကို ၾကိဳက္သူအမ်ားစုမွာ လူငယ္မ်ား ျဖစ္ေနျခင္းက ထိုဂီတ ဆက္လက္ အဓြန္႔ရွည္ရန္ ေရခံေျမခံေကာင္းတခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ACID ၊ စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္၊Too Big ၊ Examlpz ၊ Theory ၊ System ၊ ေျမပဲယို စသည့္ အဆိုေတာ္ ေတးဂီတ အဖြဲ႔မ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားက ဟဲဗီးေရာ့ခ္ သီခ်င္းမ်ားလိုပင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားမွတဆင့္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ ေရာက္ျပန္သည္။

၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ Grunge Rock ဟုလည္း ေခၚဆိုၾကသည့္ Alternative Rock ဂီတကို လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့ေသးသည္။ ထိုဂီတကို ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၊ ဒိုးလံုး၊ အယ္(လ)ျဖဴတို႔က ဦးေဆာင္ၾကသည္။ ထိုဂီတ၏ နာမည္ေက်ာ္ လူၾကိဳက္မ်ားသည့္ အဆိုေတာ္ ဒိုးလံုးသည္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားသည့္ အခါတြင္ ထိုဂီတလည္း ပရိသတ္အင္အား ေကာင္းမြန္စြာ မရွိေတာ့ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ခန္႔ကတည္းက စတင္လိုက္သည့္ အဆိုေတာ္ ရင္ဂို၏ သားျဖစ္သူ ဟန္ထူးလြင္ တည္ေထာင္ထားသည့္ Big Bag အဖြဲ႔မွာ ပန္႔(ခ္) ဂီတ အဖြဲ႔တခုျဖစ္ၿပီး၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ေလာက္ တာထြက္ မေကာင္းေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ တျဖည္းျဖည္း နာမည္ရလာသည္။ အဖြဲ႔၏ အဆိုေတာ္ ဟန္ထူးလြင္ မွာ Big Bag အေနျဖင့္ တကိုယ္ေတာ္ ပြဲမ်ား က်င္းပလာႏိုင္သည္အထိ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာခဲ့သည္။

မူလက ဟစ္ေဟာ့ပ္ႏွင့္ ပန္႔ခ္ ဂီတအဆိုေတာ္မ်ားကို စင္ျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖေရး ပြဲစဥ္မ်ားတြင္ အတူေတြ႔ရေသာ္လည္း ၂ဝဝ၆  ခုႏွစ္  ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂီတ ႏွစ္ခု၏ အားၿပိဳင္မႈႏွင့္ ထို ဂီတကို အားေပးေသာ ပရိသတ္တို႔၏ စ႐ိုက္သဘာဝ ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားက သတ္သတ္၊ ပန္႔ခ္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားက သတ္သတ္စီ ခြဲ၍ က်င္းပခဲ့ရသည္။

၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂီတေရစီးေၾကာင္း၌ အေရာင္အေသြးက စံုလင္လွသည္။ လူငယ္ အဖြဲ႔တခ်ဳိ႕၏ ဟဲဗီးမက္တယ္ဟု ေခၚေသာ တီးဝိုင္းမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာသည္။ ဟဲဗီးမက္တယ္ အဖြဲ႔မ်ားသည္လည္း သူ႔ပရိသတ္ႏွင့္သူ ရွိေသာ္လည္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ႏွင့္ ပန္႔(ခ္)ဂီတမ်ားေလာက္ လူၾကိဳက္ မမ်ားလွ။

ေပါ့ပ္ အဆိုေတာ္မ်ားလည္း လူၾကိဳက္မ်ားလာသည္။ R&B ဂီတ စတိုင္လ္ဘက္သို႔ ပိုမို၍ ႏႊယ္သည့္ သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုသူ အဆိုေတာ္မေလး အယ္ဆိုင္းဇီမွာ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တမဟုတ္ခ်င္း နာမည္ၾကီးလာသည္။ ေယာက္်ားေလး အဆိုေတာ္အဖြဲ႔ (Boy Band)၊ မိန္းကေလး အဆိုေတာ္အဖြဲ႔ (Girl Band) မ်ားလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ Boy Band အဖြဲ႔မ်ားတြင္ မ်က္ႏွာ သီခ်င္းျဖင့္ နာမည္ရလာသူ IMP အဖြဲ႔ႏွင့္ သနပ္ခါး သီခ်င္းျဖင့္ နာမည္ ရလာသည့္ Black Hole အဖြဲ႔တို႔မွာလည္း ပရိသတ္အားေပးမႈ ရွိသည္။ Girl Band မ်ားတြင္မူ No, Bambino, Blue Berry တို႔မွာ ဆယ္ေက်ာက္သက္ ပရိသတ္မ်ား၏ အားေပးမႈကို ထူးကဲစြာ ရထားၾကသည္။

အေမရိကန္ရွိ Liin Kin Park, Limp Bizkit ႏွင့္  Korn အဖြဲတို႔ကို တုပထားသည့္ အဖြဲ႔တခ်ဳိ႕လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ အနည္းဆံုး အဖြဲ႔ ၂ဝ ထက္မနည္း ရွိေသာ္လည္း ေရပန္းစားမႈေတာ့ မရွိလွ။ ေရွာ့ပင္း ပလာဇာမ်ားတြင္ က်င္းပေသာ အေရာင္းျမႇင့္တင္ေရးပြဲမ်ားႏွင့္ အခေပးၾကည့္႐ႈစရာ မလိုေသာပြဲမ်ားတြင္ သူတို႔၏ ေဖ်ာ္ေျဖမႈကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုအဖြဲ႔မ်ားကို Nu Metal ဟု ေခၚေသာ္လည္း သူတို႔က ပရိသတ္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ေသာအခါ Rap Metal ဟု ေျပာသည္။

၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂီတေလာက၌ ထူးထူးျခားျခား အခ်င္းအရာတခု ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ ျမန္မာပရိသတ္ အမ်ားစုႏွင့္ လံုးဝ စိမ္းေနေသးသည့္ ဂီတတခုမွာ ထိုႏွစ္က ႏိုင္ငံတဝွမ္း လူၾကိဳက္ မ်ားခဲ့ေသးသည္။ ယခင္ Theory အဖြဲ႔မွ ရက္(ပ္) အဆိုေတာ္ သားစိုးႏွင့္ The Pioneer Club တြင္ ဒီေဂ် လုပ္ေသာ Dj Jay တို႔ ပူးတြဲထုတ္လုပ္ထားသည့္ ေရာသမေမႊ အေခြမွာ လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။

ထိုအယ္(လ)ဘမ္တြင္ ပါဝင္ေသာ ဂီတအမ်ဳိးအစားမွာ Dance Music ဟု ေခၚဆိုသည့္ Electro House ဂီတအမ်ဳိးအစား ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာသံမ်ားႏွင့္ Remix လုပ္ထားသည္။ သၾကၤန္ကာလမ်ားအတြင္း လူၾကိဳက္မ်ားသည္။ ယခင္ကလည္း မ်ဳိးေက်ာ့ၿမိဳင္၊ ဥကၠာဦးသာ၊ DJ၊ ေသာ္ေသာ္ စသူတို႔၏ ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ တီးလံုးမ်ားပါေသာ Remix အေခြမ်ား ထြက္ခဲ့ေသးေသာ္လည္း ေရာသမေမႊ အယ္(လ)ဘမ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈ မရေပ။

ေရာသမေမႊ၏ ေအာင္ျမင္မႈ အရွိန္အဟုန္ ဂယက္ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီေဂ်တေခတ္မွာ ဆန္းသစ္လာခဲ့သည္။ ဒီေဂ်ေခတ္ဦးကတည္းက First Generation ဒီေဂ် ျဖစ္ၾကသူမ်ားမွာလည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ တျခားနယ္ပယ္မ်ားတြင္ က်င္လည္ၿပီးကာမွ ဒီေဂ်အျဖစ္ ျပန္လည္အသက္ေမြးရန္ စိတ္အားထက္သန္လာၾကသည္။ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားလည္း ဒီေဂ်ေလာက အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာၾကၿပီး၊ တခ်ဳိ႕မွာ ဒီေဂ်ဟု နာမည္တပ္ခံရ၍ လူအထင္ၾကီးမႈ ရေစရန္သာ ျဖစ္သည္။ (ထိုအျဖစ္ကား ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂီတနယ္ပယ္တြင္ အလြန္ အျဖစ္မ်ားသည္။) ေရာသမေမႊ အယ္(လ)ဘမ္ ထြက္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း သၾကၤန္အခ်ိန္ နီးကပ္လာလွ်င္ Remix အေခြမ်ား ထြက္လာသည္။

ထို Remix အေခြမ်ား ဖန္တီးေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္ DJ မ်ား၌ Dj Wine ဆိုသည့္ လူငယ္တဦးမွာ ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူၾကိဳက္မ်ားေသာ Trance ဂီတမ်ဳိးကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂီတေလာက၌ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ထိုမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကလည္း  ဂီတသစ္မ်ားတြင္ ဝင္တိုးရန္အတြက္ စိတ္အားထက္သန္ခဲ့သည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ဂီတ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားမွာ ပါရမီႏွင့္ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ ရွိေသာ္လည္း သူတို႔၏ အယ္(လ)ဘမ္မ်ားအတြက္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ အရွာရခက္သည္။ ထုတ္လုပ္သူမ်ားကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ စြန္႔စားၿပီး မလုပ္ခ်င္ၾက။

မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကလည္း ထုိအခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ Underground ဟု ေခၚဆိုသည့္ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အသိအမွတ္ မျပဳရေသးေသာ အယ္(လ)ဘမ္မ်ားကို ထုတ္ေဝလာၾကသည္။

Underground အယ္(လ)ဘမ္မ်ားမွာ ယခင္ကလည္း အထိုက္အေလွ်ာက္ ရွိေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ အယ္(လ)ဘမ္တခ်ပ္ ထုတ္ေဝရန္ စရိတ္အတြက္ အကုန္အက် မခံႏိုင္ေသးခင္ Underground အယ္(လ)ဘမ္မ်ား ထုတ္ေဝလာၾကသည္။

ဆယ္စုႏွစ္ တခုက်လွ်င္ ေရစီးေၾကာင္းတခုသို႔ ေျပာင္းသြားတတ္ေသာ ျမန္မာ့ဂီတေလာကမွာ ACID အဖြဲ႔၏ အယ္(လ)ဘမ္ထြက္ၿပီး ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ အခ်ိန္တြင္ ေျမေပၚဂီတႏွင့္ ေျမေအာက္ကဲ့သို႔ ကြဲျပားျခားနားသည့္ အျခင္းအရာႏွစ္ခု ေပၚထြက္လာသည္။ ေျမေအာက္ဂီတ၏ ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈမွာလည္း အတိုင္းထက္ အလြန္ပင္ ျဖစ္သည္။

နာမည္ေက်ာ္ ဂစ္တာသမားတဦးက Underground ဂီတ တြင္က်ယ္လာမႈသည္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ဟု သံုးသပ္သည္။ မည္သည့္ေခတ္ႏွင့္မွ မတူေအာင္ Underground ဂီတ တြင္က်ယ္လာမႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ အေျခအေနမ်ားကို မီးေမာင္းထိုးျပရာ ေရာက္သည္ဟု ေရာ့(ခ္) သီခ်င္းမ်ားကို ေရးေသာ ေတးေရးဆရာ တဦးက အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ဂ်ာနယ္ ပံုႏွိပ္ရန္အတြက္ စာေပစိစစ္္ေရးဟု ေခၚသည့္ ႐ံုးသို႔ တင္ျပသည့္အခါ ေတးေရးဆရာ ေျပာေသာ စကားကို ခ်န္လွပ္ျဖဳတ္ပစ္ရန္ ထို႐ံုးက အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။

Chop from Mizzima News

Comments
  1. outlawz says:

    Complete message of future MUZIC

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s