ညရဲ႕ ၀ိညာဥ္၊ အလင္း အေမွာင္နဲ႔ ႀကီးျမင့္ေစာ

Posted: May 16, 2009 in Art
Tags: ,

ပန္းခ်ီ ႀကီးျမင့္ေစာမွာ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ဆရာတဦးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၌ ဆရာအျဖစ္မွ စြန္႔ခြာကာ အခ်ိန္ျပည့္ ပန္းခ်ီဆရာ တဦးအျဖစ္ စတင္ ခံယူေနထိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ သူ၏ အသက္ ၆၀ ျပည့္ ႏွစ္မွာပင္ ႀကီးျမင့္ေစာအျဖစ္ ထင္ရွားေစခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ည Yangon Night ပန္းခ်ီကားမ်ားျဖင့္ တကုိယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲကို စတင္ျပသခဲ့သည္။

ပန္းခ်ီ ႀကီးျမင့္ေစာသည္ ႏိုင္ငံတကာ ျပပြဲမ်ား အေနႏွင့္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ေဟာင္ေကာင္၊ အေမရိကန္၊ စကၤာပူ စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အဖြဲ႕လိုက္ ၁၉၈၃ ခုမွ စတင္၍ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္အထိျပသခဲ့ၿပီး ယခုထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ ၿမိဳ႕ သု၀ဏဘူမိ ပန္းခ်ီျပခန္း ၌ ဧၿပီ ၂၅ ရက္မွ စတင္ျပသေနေသာ Light တကိုယ္ေတာ္ျပပြဲ အပါအ၀င္ ျပပြဲ ေပါင္း ၁၀ ပြဲခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္သည္။

f029f91b631927c1e61879b939c082942ca49060025fd4797b01494339a239ef9ad8e27b52cb18568cf6bb8fc4bdb8643de7d7c07c66a886483243c2f087b78937cc17144

ေမး။     ။ Light အလင္းေရာင္လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕အသက္ ၇၀ ျပည့္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ တကုိယ္ေတာ္ ျပပြဲမွာျပသတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက ဘယ္လိုရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္ ျပသတာပါလဲ။

ေျဖ။     ။ အလင္းေရာင္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ သဘာဝ အလင္းေရာင္တုိ႔ ၊ လူလုပ္တဲ့ အလင္းေရာင္တုိ႔ကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ ရန္ကုန္ည Yangon Night စီးရီးထဲကကားေတြရယ္၊ Nude ကားေတြရယ္ ၁၆ ကားေလာက္ကိုေ႐ြးခ်ယ္ ျပသတာပါ။

ရန္ကုန္ ည ဆိုရင္ လူလုပ္အလင္းေရာင္ပါတယ္၊ Nude ေတြဆိုရင္လည္း ကုိယ္ေပၚမွာ အလင္းေရာင္ေတြ က်ေန တာ ပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေခါင္းစဥ္ အေနနဲ႔ Light ေပါ့၊ အလင္းေရာင္ဆုိၿပီးေတာ့ လုပ္တာ၊ ဒီဘက္ပိုင္း မွာ က်ေနာ္က Nude နဲ႔ Yangon Night ေရးတာမ်ားတယ္။

အလင္းဆုိတာေတာ့ အရမ္းက်ယ္ျပန္႔တဲ့ စကားလုံးျဖစ္တယ္၊ အရမ္းေကာင္းတဲ့ စကားလုံး၊ အဲဒီ Light နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး က်ေနာ္ကုိယ္တိုင္က အလင္းကို တပ္မက္ ေနလို႔လား၊ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ အလင္းကုိ ေတြ႕ေနလို႔လား က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ မသိပါဘူး၊ မသိတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္က ဒီဟာကို လုပ္ေနတယ္၊ က်ေနာ္ ည ေတြ ေတာ့ ေရးျဖစ္ေနတာပဲ၊ ဆိုလိုတာက က်ေနာ္ကုိယ္တိုင္က အလင္း ေတာင္းတေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္က အလင္းေတြ႕ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အလင္းကို ေတြ႕တယ္ဆိုတာ ဘာသာ ေရး ရႈေထာင့္ကဆိုရင္ေတာ့ ကိစၥကျပတ္သြားတာ၊ အႏုပညာမွာ အလင္းကို ေတြ႕သြား ၿပီဆိုရင္လည္း နည္းတာမွ မဟုတ္တာ၊ သူ႔ဘဝက အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတယ္၊ အလင္း မရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အလင္းကို ရွာေနရတယ္လို႔ လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သူ႔ အဓိပၸာယ္က အမ်ားႀကီးပဲ၊ အေတြးအေခၚ ႐ႈေထာင့္ေပါ့။

ေမး။     ။ Yangon Night နဲ႔ Nude ကားေတြကို ဘယ္လိုသေဘာနဲ႔ေရးျဖစ္လာတာပါလဲ။

ေျဖ။     ။ Yangon Night ကေတာ့ ညဆိုေတာ့ ေမွာင္ထဲမွာေပါ့ေနာ္၊ ေမွာင္ထဲမွာ အလင္းနဲ႔ဆိုေတာ့ အထူးသျဖင့္ ေတာ့ ႐ုပ္ပုံေတြကို တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား မျမင္ႏုိင္ဘူးေလ၊ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕သေဘာကိုက Abstract (ျဒပ္မဲ့)ေပါ့ေနာ္၊ က်ေနာ္ အသက္ ၆၀ ျပည့္ Yangon Night ကားေတြ one man show ျပတုန္းက က်ေနာ္ ဘာေျပာဖူးလည္းဆိုေတာ့ ဒီကားေတြဟာ Abstract လည္းျဖစ္ပါတယ္၊ Impressionist ရင္ထဲမွာ ခံစားရ တာေတြကို ဖြင့္ထုတ္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္ရဲ႕ ရန္ကုန္ညကားေတြဟာ  Abstract and Impression ေပါ့၊ ဒါ သူ႔ရဲ႕ အဓိပၸာယ္။

Yangon Night ကေတာ့ လမိုင္းကပ္တယ္လို႔ ေခၚရမွာေပ့ါ၊ က်ေနာ္ ပန္းခ်ီေလာက အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္မွာ ပထမ တုန္း ကေတာ့ ေစ်းကားေတြ ေရးတာေပါ့၊ လူေတြ လႈပ္ရွားသြားလာမႈ၊ လူေတြရဲ႕ စ႐ိုက္လကၡဏာေပါ့၊ အထူးသ ျဖင့္ေတာ့ အလင္းေရာင္နဲ႔ အေမွာင္ေပါ့၊ အဲဒါေတြကို ေရးခ်င္လို႔ ေရးတာ၊ ပထမပိုင္းအေနနဲ႔ ေစ်းကား။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာေတာ့ အမွတ္မထင္ေပါ့၊ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ တ႐ုတ္တန္း၊ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက ေရာက္ဖူးပါတယ္၊ ျမင္ေနက်ပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ည ဘက္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ တ႐ုတ္တန္းမွာ ထြန္းထားတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြျမင္ၿပီး က်ေနာ့္ ေခါင္းထဲ ဝင္လာတယ္၊ ဟာ ဒီညဟာ ပန္းခ်ီေရးဖြဲ႕လို႔ ေကာင္း  တာပဲ၊ ငါ ပန္းခ်ီေရးမယ္၊ အဲဒီလို အိုင္ဒီယာ ရသြားတာ၊ အဲဒါကို ပန္းခ်ီေရးၿပီးေတာ့ အသက္ ၆၀ မွာ  Yangon Night ကို one man show ျပျဖစ္သြားတာပဲ၊ အခု ၁၀ ႏွစ္အတြင္း က်ေနာ္ ေျဖာက္ေျဖာက္ ေျဖာက္ေျဖာက္ ေရးလာတာ၊ Yangon Night ကား ၆၀ ၊ ၇၀ ေလာက္ရွိသြားၿပီ။

ေမး။     ။ အခုျပပြဲမွာ Soul of Night ဆိုတဲ့ ကားေလးေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒီ ကားေတြကေရာ။

ေျဖ။     ။ အခုျပပြဲမွာပါတဲ့ ကားအေသးေလးေတြကို က်ေနာ္က Soul of Night လို႔ ေပးထားတယ္၊ ည ရဲ႕ ဝိညာဥ္ ဆုိၿပီး ေတာ့ စတိုင္ အသစ္ကေလးေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္ဆုံးေရးတဲ့ က်ေနာ့္ စတိုင္က အဲဒါပဲ၊ အဲဒီ Soul of Night က ေတာ္ေတာ္ေလး Abstract ျဖစ္လာတာေတြ႕ရတယ္။

Soul of Night ကို က်ေနာ္ ဘာေၾကာင့္ေရးလည္း ဆုိေတာ့ Instinct ဆုိတဲ့ ပင္ကုိ သိစိတ္နဲ႔တဲ့ Intuition ဆိုတဲ့ အလိုအေလ်ာက္ ထိုးထြင္းသိျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္၊ အဲဒီ ႏွစ္ခုအေပၚကို အေျချပဳၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ Soul of Night ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြကို ေရးပါတယ္၊ ၇ ကားေလာက္ေရးျဖစ္တယ္။

ကမၻာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာ ေစဇန္းတို႔၊ မားတီး တုိ႔ကို က်ေနာ္က ႀကိဳက္ေတာ့ က်ေနာ့္ကားေတြကို ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆုိရင္ သူတုိ႔ ၾသဇာကမလြတ္ဘူး၊ က်ေနာ့္ရဲ႕ပန္းခ်ီဆင့္ကဲျဖစ္ေပၚမႈမွာ ေစဇန္း မားတီးက ပါမွာပဲ၊ အေရာင္အသုံး အႏႈန္းေတြ၊ ပန္းခ်ီကား ဖြဲ႕စည္းပုံေတြ စသျဖင့္ ေပါ့၊ အဲဒါေတြက မားတီး၊ ေရးခ်က္ စုတ္ခ်က္ေတြက ေစဇန္း ရဲ႕ ၾသဇာေတြ ၀င္၀င္သြားတယ္၊ သိပ္ႀကိဳက္လြန္းေတာ့ ဝင္ကုန္တာေပါ့၊ ႀကီးျမင့္ေစာ ပန္းခ်ီ အႏုပညာ ဖန္းတီးမႈကို ၾကည့္လိုရွိရင္ ေစဇန္းနဲ႔ မားတီးတို႔ ရဲ႕ အေငြ႕အသက္က တနည္းမဟုတ္ တနည္း ေတြ႕ရတာေပါ့။

ေမး။     ။ အခုျပပြဲ ဖိတ္စာမွာ သုံးထားတဲ့ မိန္းကေလးတေယာက္ ထိုင္ေနတဲ့ Nude ပုံ၊ အလင္းေရာင္က ေက်ာေပၚ ကို က်ေနတဲ့ ပန္းခ်ီကားကေရာ ဆရာ ဘယ္လိုေရးျဖစ္သြားတာလဲ။

ေျဖ။     ။ ပန္းခ်ီဆရာက Nude ေရးခ်င္တာက သဘာဝ ပဲေလ၊ Still Life သက္ၿငိမ္ေတြေရးတယ္၊ သဘာဝ ႐ႈခင္း  Scenery ေတြေရးတယ္ေပါ့၊ ေနာက္က်ေတာ့ ဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားေတြးေခၚၿပီးေတာ့ ေရးတယ္၊ အစုံေပါ့၊ Nude က် ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာတိုင္းလိုလိုက ေရးခ်င္တယ္၊ Figure နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူ႐ုပ္ပုံကိုေရးခ်င္ရင္ Nude ကိုပဲေလ့လာ ရတာ၊ တခ်ိဳ႕ အေနာက္ႏိုင္ငံ ပန္းခ်ီေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္ Nude က မေရး မေနရပဲ၊ သင္႐ိုးမွာကိုထည့္ထား တာ၊ က်ေနာ္လည္း ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ေတာ့ တခါတခါ Nude ေရးခ်င္တာေပါ့၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃၃ ႏွစ္ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ေလာက္ က က်ေနာ္ Nude တခါ ေရးဖူးတယ္၊ ျပပြဲလည္း အဲဒီ Nude ကားကို တင္ျပဖူးတယ္၊ အဲဒီတုန္းကလည္း ျပပြဲက ခြင့္ျပဳ တယ္၊ ခြင့္ျပဳေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားျပည္သူေတြကို ျပခြင့္ရခဲ့တယ္၊ အဲဒီ Nude နာမည္က White Nude ၊ အဲဒါ က်ေနာ္ သိမ္းထားတယ္၊ က်ေနာ့္ ဆီမွာ။

အဲဒါၿပီးေတာ့ ေမ့ေမ့ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ေနၾကတာ၊ ေနၿပီးေတာ့ ဘယ္လို ဘယ္လို ျဖစ္လာသလဲ မသိဘူး၊ အေျခ အေန တရပ္ေၾကာင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က်ေတာ့ Nude ေရးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ျပန္ေပၚလာတယ္၊ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္မွ Nude ေတြ ေရးခ်င္လာတယ္၊ ေရးခ်င္ေတာ့ က်ေနာ္ ထေရးတာပဲ၊ သိပ္ေရးခ်င္လာရင္ ေနလို႔ မရဘူး၊ ၂၀၀၇ ခု ႏွစ္ကေန အခု ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အထိ ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ က်ေနာ္ေရးထားတဲ့ Nude ကား ၂၄ ကားေလာက္ရွိတယ္၊ အဲဒါ ေရးခ်င္စိတ္နဲ႔ ေရးလိုက္တာပါပဲ။

ေမး။     ။ တခ်ိဳ႕ Nude ေတြက ရဲတင္းတယ္၊ အေရွ႕က ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းကိုေဖာ္ ေရးထားတာ၊ ဒါေပမယ့္ အလင္း ေရာင္ကို ထည့္ေရးထားတာေတာ့ ေတြ႕တယ္၊ အဲဒီ ကားမ်ိဳးေတြကေရာ။

ေျဖ။     ။ Nude ကို ကမၻာ့ပန္းခ်ီေလာကမွာလည္း အမ်ားႀကီးေရးၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ Nude ကို Light ထည့္ၿပီး ေတာ့ ေရးတာက ေတာ္ေတာ္ရွားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ Nude ကို Light ထည့္ၿပီးေတာ့ ေရးဖို႔ အိုင္ဒီယာေလး က်ေနာ္ က ရထားတာေပါ့၊ အထူးသျဖင့္ Natural Light သဘာဝ အလင္းေရာင္ေပါ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္ Nude ကား အေတာ္မ်ားမ်ားက Light နဲ႔ တြဲေနတယ္၊ အဲဒီ Light ေတြမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားက Hight Light ေပါ့ အျမင့္ဆုံး အလင္းကို ေရးထားတယ္၊ အဲဒါကို က်ေနာ္က ႐ိုး႐ိုး စုတ္တံေလးနဲ႔ ေရးထားတာမဟုတ္ဘူး၊ ဓါး (ပန္းခ်ီေရးတဲ့ သံလ်က္ပုံ ကိရိယာ) နဲ႔ အတုံးလိုက္အတစ္လိုက္ အျပားလိုက္ေတြ တင္ထားတာ၊ အဲဒီလို တင္ထားေတာ့မွ က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီ ကားသည္ တေပါင္းတစည္းတည္း ျဖစ္သြားၿပီဆုိၿပီး စိတ္က ေက်နပ္သြားတာ။                                        ေမး။     ။ Nude ကိုမ်ားေသာအားျဖင့္ ေမာ္ဒယ္လ္တဦးတည္းကိုပဲ ေရးၾကတာေတြ႕ရတယ္၊ အခု ဆရာ့ကားေတြမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ မိန္းကေလး ၂ ဦး ၊ ၃ ဦး Group လိုက္ေရးတာေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒါကေရာ ဘယ္လို စိတ္ကူးရတာလဲ။

ေျဖ။     ။ အဲဒါကလည္း က်ေနာ့္ အိုင္ဒီယာေလးေပါ့ေနာ္၊ ဒီလိုဗ်၊ Nude ဆုိတာ တေယာက္တည္းပဲ ေရးတယ္၊ ေရွး တုန္းက Nude ေတြက လွလွ ပပ ေလးေပါ့၊ ယဥ္ယဥ္ေက်ာ့ေက်ာ့ေလး ေရးတယ္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ အေမရိကက ပန္းခ်ီဆရာႀကီးတဦးက Nude ေတြကို၂ ေယာက္တြဲေရးတယ္၊ အၿမဲတမ္းေရးတယ္၊ က်ေနာ္ကလည္း အရမ္း ႀကိဳက္တယ္၊ က်ေနာ္က ပန္းခ်ီဆရာ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ကို တခါမွာႀကံဳလည္းႀကံဳတုန္း ေမာ္ဒယ္လ္ကလည္း ၃ ေယာက္ရလို႔ ၊ အဲဒီ ၃ ေယာက္အတြဲကို ငါ Nude ပန္းခ်ီကား ျဖစ္ေအာင္ေရးခ်င္တယ္၊ ႀကိဳးစားၾကည့္ရေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ ခ်ဥ္းကပ္ေရးတာ၊ အဲဒါပဲ။ ဖြဲ႕စည္းပုံကေတာ့ ၃ ေယာက္ဆို ဘယ္လိုထားမလဲ၊ ၂ ေယာက္ဆို ဘယ္လို ထည့္မလဲ၊ ဘယ္လို ၾကည့္ေကာင္းေအာင္လုပ္မလဲ ဆုိတဲ့ ျပႆနာေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။

Nude နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာလည္း က်ေနာ္ေျပာဖူးတယ္၊ အဲဒီ Nude ေတြဟာ က်ေနာ္နဲ႔ တထပ္ တည္း က်ေအာင္ က်ေနာ္ေရးခ်လိုက္တာ၊ တထပ္တည္းက်တယ္ဆိုတာက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြ အပါအဝင္ အမ်ား ႀကီး ရွိ မွာေပါ့၊ Nude ကားထဲ က မိန္းမေတြရဲ႕ ခံစားမႈ ပုံရိပ္ေတြဟာ က်ေနာ္ေပါ့၊ ဓာတ္ပုံထဲက မ်က္ႏွာ လည္းျဖစ္မယ္၊ လူကိုယ္တိုင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာလည္း ျဖစ္မယ္၊ က်ေနာ့္ရင္ထဲက က်ေနာ္ ဖြင့္ထုတ္ခ်င္တဲ့ Expression ေပါ့ ၊ အဲဒီခံစားခ်က္လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္၊ က်ေနာ္ အဲဒီလို ေျပာထားတယ္။

ေမး။     ။ ျမန္မာျပည္မွာ Nude ပန္းခ်ီ ေရးရတဲ့ အခက္အခဲ အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ။     ။ Nude နဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဘာသာ ေရးကေရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈကေရာ အမ်ားျပည္သူကို မျပသင့္ ဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာ၊ တကယ္ကလည္း မျပသင့္ဘူး၊ က်ေနာ့္ လက္္ေတြ႕၊ က်ေနာ့္အိမ္မွာ က်ေနာ့္ Nude ပန္းခ်ီကားႀကီးကို Open ႀကီးေပါ့ ဒီအတိုင္း ေထာင္ထား တယ္၊ က်ေနာ့္ မိန္းမေရွ႕မွာ အိုေက၊ က်ေနာ့္ သားေတြ သမီးေတြ ေရွ႕မွာ အိုေက၊ က်ေနာ့္ သမီးကလည္း သိတယ္၊ အေဖ အ႐ူးထတာ၊ အေဖသိပ္ေရးခ်င္လို႔ ေရးတာ၊ ပန္းခ်ီပဲ၊ ညစ္ညမ္းတာ မပါဘူးေပါ့၊ သို႔ေသာ္ အျပင္က က်ေနာ့္ ေခြ်းမေတြ လာမယ္၊ တျခား မိန္းမေတြ လာမယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္ အဲဒီ ပန္းခ်ီကားကို ေမွာက္ထားရတယ္၊ သူတို႔ ျမင္ရင္ ပန္းခ်ီနဲ႔ နီးစပ္မႈမရွိတဲ့အတြက္ က်ေနာ့္ကို နားလည္မႈ လြဲႏုိင္တယ္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။

က်ေနာ္က Nude ေရးတယ္ ဆိုတာက ပန္းခ်ီ ဆရာဆုိတာ Nude ေရးသင့္တယ္၊ Figure ေတြ ေရးတဲ့အခါမွာ Nude ဟာ အေျခခံ အဆင့္ပဲ ဒါကုိ မသိဘဲနဲ႔ လူ႐ုပ္ကို ေကာင္းေကာင္း မေရးႏုိင္ဘူး၊ ပန္းခ်ီ ႐ႈေထာင့္အေနနဲ႔ က်ေနာ္က ေရးတာ၊ က်ေနာ္ေရးတဲ့ တခ်ိဳ႕ Nude ကားေတြက အရမ္းၾကမ္းတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မညစ္ညမ္းဘူး ဆုိတာေတြ႕ရ မယ္၊ အႏုပညာ ဖန္းတီးမႈ တခု အျဖစ္ေဖာ္ျပတာ။

ေမး။     ။ Yangon Night ကားေတြေရးတာနဲ႔ Nude ကားေတြေရးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳခံစားမႈ ဘယ္လိုကြာျခားပါ သလဲ။

ေျဖ။     ။ လူတဦးရဲ႕ အက်င့္ကေတာ့ ပါစၿမဲပါပဲ၊ အေျခခံ က်က် ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Yangon Night ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Nude ပဲျဖစ္ျဖစ္ အလင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခုခုေျပာခ်င္တဲ့သေဘာ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ အတူတူပဲ၊ Nude ဆိုတာက လူ႐ုပ္၊ Yangon Night က ႐ႈခင္း၊ အေၾကာင္းအရာအရ ျခားနားတာပါ၊ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ သုံးတဲ့ နည္းစနစ္ လည္း မတူဘူးေပါ့၊ ည ကို ေရးတဲ့အခါမွာ ေဝဝါးတဲ့ အျမင္ကို ရဖို႔ ဘီးေလးနဲ႔ ျခစ္ၿပီး သုံးရတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိတယ္၊ တနည္း ေျပာရင္ ဘီးေဘးနဲ႔ ျခစ္လိုက္ေတာ့မွ ညေလးနဲ႔ ပိုတူသြားတယ္၊ Yangon Night တခ်ိဳ႕ကားေတြမွာ ဝိုးတဝါး အလင္းကေလးက ျဖတ္သြားတာမ်ိဳး စကၡဳအာ႐ုံ ရတာေပါ့ဗ်ာ၊

Nude မွာက စုတ္ခ်က္အႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ဝုန္းဒိုင္း ဘိုးဘတ္ အဲဒီလို ေရးထားတာေတြ႕ရမယ္၊ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲထားတာ မ်ိဳးေတြ၊ ဒါေပမယ့္ ပိေနတာပါပဲ၊ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ အေတြ႕အႀကံဳအရ၊ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ခံစားခ်က္ကို Nude ကိုယ္ေပၚေရာက္ေအာင္ တင္လိုက္တာပါပဲ၊ ထပ္တူျပဳလိုက္တာပါပဲ၊ အဲဒီသေဘာဗ်၊ စုတ္အႀကီးႀကီးေတြ၊ ေဆး အထူႀကီးေတြကို က်ေနာ္ လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲသုံးသြားတာ၊ တကယ္က အမ်ားႀကီး ပ်က္သြားႏိုင္ တယ္၊ ကံအားေလွ်ာ္စြာ ျဖစ္သြားတာေပါ့၊ အေတြ႕အႀကံဳလည္း ပါတာေပါ့၊ Nude udk က်ေနာ္ ေရးခ်က္ ရဲရဲ ေတြနဲ႔ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ ေရးသြားႏိုင္တယ္၊ ဒါ က်ေနာ္ ပန္းခ်ီသမၻာနဲ႔ လုပ္သြားတာ ေပါ့၊ က်ေနာ့္ ရင္ထဲမွာ ခံစားတာကို က်ေနာ့္ေရးခ်က္ေတြနဲ႔ ျပသြားတာပဲ၊

ႏိုင္ငံျခားမွာ ပန္းခ်ီကား အတုလုပ္တဲ့ လူေတြကို ဖမ္းရင္ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ သင္တန္း ေပးထားတဲ့ ရဲေတြက ဖမ္းတာ ေပါ့၊ ပန္းခ်ီကား စစ္ေဆးတဲ့ အခါမွာ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ အက်င့္ေတြရွိတယ္၊ အဲဒီ အက်င့္ေပၚမူတည္ၿပီး စစ္လိုက္ရင္ ေပၚတာပဲ၊ ဥပမာ က်ေနာ္ ဆိုရင္ အေရာင္ရဲရဲေလး ႀကိဳက္တယ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေရာင္ေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီကားကုိ ေရးတာ ႀကိဳက္တယ္၊ သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ အေရာင္မ်ိဳးေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီကားကုိ ခ်ဥ္းကပ္တာနည္းတယ္၊ က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီ ကားကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လိေမၼာ္ေရာင္အနားမွာ အျပာေလး ျဖစ္ျဖစ္၊ အစိမ္းေလး ျဖစ္ျဖစ္ ရွိတတ္ တယ္၊ အနီေရာင္ ေဘးနားမွာ အျပာေလးျဖစ္ျဖစ္ အစိမ္းေလးျဖစ္ျဖစ္ရွိတတ္တယ္၊  Yangon Night ကားေတြမွာ ဆုိရင္ အလင္းေလးေတြမွာ အဝါ အျဖဴေလးေတြ ေတြ႕ရမယ္၊ အေမွာင္မွာ သြားရွာၾကည့္ သူတို႔ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တဲ့ အနက္တုိ႔ မရမ္းေရာင္တုိ႔ ၊ အဲဒါေလးေတြက က်ေနာ့္ရဲ႕အထာေပါ့၊ က်ေနာ္ကတတ္ႏိုင္သမွ် အေရာင္ အစစ္ကို သုံးတယ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ ေတြနဲ႔ သုံးၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားကိုေရးတာ၊ အဲဒါေတြကေတာ့ က်ေနာ့္ ကုိယ္ပိုင္ခ်ဥ္းကပ္မႈေလးေတြ။

ေမး။     ။ Nude ေရးရင္း ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္တဦးကို သဘာ၀ အရွိအတိုင္း ျမင္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ အျမင္အာ႐ုံခံစားမႈ နဲ႔ အလုပ္အာ႐ုံခံစားမႈကို တၿပိဳင္တည္း ဆရာဘယ္လို ခံစားမိပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ Nude ကို မ်က္စိေရွ႕တည့္တည့္မွာထားၿပီး ပန္းခ်ီ ေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ Nude နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျမင္အာ႐ုံ ေၾကာင့္ စိတ္ႏိႈးေဆာ္မႈ ျဖစ္ဖို႔ေနေနသာသာ ကိုယ့္ စုတ္တံ၊ ကုိယ့္ကင္းဗတ္ ၊ ကုိယ့္ေဆးနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာေလး ျဖစ္ လာဖို႔အတြက္ လုံးပန္းေနရတာ တျခားအာရုံ ခံစားမႈေတြက ဘယ္လိုျဖစ္ေတာ့မွာလည္း၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆို ေတာ့ တကယ့္ အႏုပညာဖန္တီးမႈနဲ႔ စိတ္ႏိႈးေဆာ္မႈနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူးဗ် သိလား၊ အဲဒီအခိ်န္မွာဘာမွ မရွိဘူး၊ ရွိရင္လည္း အႏုပညာဖန္တီးမႈ မျဖစ္ဘူး၊ ပန္းခ်ီကား မျဖစ္ဘူး၊ ေသခ်ာတယ္၊ ပ်က္မွာပဲ၊ တျခားအခ်ိန္မွာ ပုထုစဥ္ ေနာ္၊ ပန္းခ်ီတကယ္ေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဟာ ဘာမွမရွိဘူး၊ သူေရးခ်င္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေလး ျဖစ္ဖို႔၊ အဲဒီအာရုံပဲ သူ႔မွာရွိတယ္၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ တကယ္ရိုးသားရမယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္လည္း အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ ျဖစ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ မရိုးသားရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေကာင္းတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ ျဖစ္ေတာ့မွာလဲ၊ အဲဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့ စကားတခုပါပဲ။

Nude နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ေျပာရရင္ ဖေလာ္ဘဲ ဆိုတဲ့ ျပင္သစ္ စာေရးဆရာႀကီး တဦးရွိတယ္၊ အဲဒီ ဖေလာ္ဘဲ က မဒမ္ ဗိုဘာရီ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳႀကီး တပုဒ္ကို ေရးတယ္၊ အဲဒီ ဝတၳဳက အရမ္းနာမည္ႀကီးေတာ့ ေဝဖန္ဆရာေတြက ေမးတယ္၊ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ မိန္းမ မဒမ္ ဗိုဘာရီ ဟာ ဘယ္သူလဲလို႔၊ အဲဒီေတာ့ ဖေလာ္ဘဲက ျပန္ေျဖ တယ္၊ I am ငါပဲ တဲ့ ၊ ဖေလာ္ဘဲႀကီးက မဒမ္ ဗိုဘာရီ ဟာ သူကိုယ္တိုင္ပါပဲတဲ့ ၊ အဲဒီလိုေျဖတယ္၊ က်ေနာ္လည္း အဲဒီ လိုပဲ ေျဖရမွာပဲ၊ အဲဒီ Nude ေတြဟာ ဘယ္သူလဲ ဆုိရင္၊ က်ေနာ္ပဲ ေပါ့။     ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s