HipHopလူမႈေရးသူရဲေကာင္းမ်ား – ေက်ာ္သူ (အပိုင္းတစ္ )

Posted: May 9, 2010 in Review, Uncategorized
Tags: , ,

သား – ေမာင္ေက်ာ္သူ သို႔ အေမ့လက္ေဆာင္ (၉ – ၉ – ၂၀၀၄) ဟူေသာ အေမ လူထုေဒၚအမာ ေရးသားထားသည့္ “ျမန္မာ့မဟာဂီတ” စာအုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္လည္ ဖတ္႐ႈမိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္အာ႐ံုထဲတြင္ အေတြးတစ္ခ်က္ရသြားသည္။ အေမကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ဂီတ .. မဟာဂီတ .. ေ႐ွးသီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံတို႔၏ ေပၚေပါက္လာမႈ၊ ရပ္တည္မႈ၊ ျဖစ္တည္မႈ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာတို႔ကို ေစတနာ အရင္းခံ၍ ဂီတအေၾကာင္း ထဲထဲ၀င္၀င္ ေရးသားထားသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂီတႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ရင္းႏွီးမႈ၊ နားလည္မႈတို႔ မ႐ွိခဲ့႐ိုးအမွန္။ ဂီတကို နားဆင္ရန္၊ ခံစားရန္သာ ၀င္ဆံ့ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အေမ့ရဲ႕စာကို ဖတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြးတစ္ခ်က္သည္ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္ တို႔ကို ျပန္လည္ေရာက္ ႐ွိသြားသည္။ ဤတြင္ ယခု စာစုတို႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေတာ့သည္။ နာေရးကူညီမႈကို (၁၀) ႏွစ္တာ ကာလအခ်ိန္အထိ ရင္းႏွီး ထိေတြ႔မႈတို႔ေၾကာင့္ နာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေတြးဟု ဆိုလွ်င္ မမွားေပ။

အေမ့၏ စာထဲတြင္ .. လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ ရွိတဲ့ထဲမွ ကိုယ္ပိုင္ဂီတဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားလည္း အသီးသီးရွိၾကသည္။ ဒါကိုပဲ ကိုယ့္အစဥ္အလာ၊ ကိုယ့္အေမြအႏွစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ ပစၥည္းေပမို႔ ဒါကို အေျခခံၿပီး ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ၍ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ထပ္ေလာင္း ဖန္တီးၾကရသည္။ ဒါဟာ လူ႔အစဥ္ အလာ လူ႔ဓမၼတာပါ။ ဂီတဆိုတာ လူတို႔ရဲ႕ နားေသာတ အၾကားအာ႐ံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူတို႔ခံစားႏိုင္ေအာင္ လူက တီထြင္ႀကံဆ ဖန္တီးထားတဲ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္ပင္။ ဒီ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကို လူက လူေပၚစကတည္းက လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းပင္ … ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ျပင္ ေ႐ွးဦး ေ႐ွးေခတ္လူသားမ်ားသည္ သစ္တံုးအခ်င္းခ်င္း တီးေခါက္တဲ့အသံ၊ သစ္ရြက္ႏွစ္ခုကို ညွပ္ၿပီး မႈတ္တဲ့အသံမွ အစျပဳ၍ ခ႐ုသင္းကို မႈတ္ၾကည့္ရာမွ ထြက္လာေသာအသံ။ ေပ်ာ္၍ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္ဂူ၀မွာ လသာေနလို႔ျဖစ္ေစ စိတ္ကူးေပါက္ရာ အသံ ထည့္ၿပီး ေရရြတ္သီဆိုခဲ့ရာမွ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ဂီတသံစဥ္တို႔ တိုးတက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ပါရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အတိတ္ကာလမွ ယေန႔တိုင္ ေျပာင္းလဲလာေသာ ဂီတမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ေ႐ွးသီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံ (ေခၚ) မဟာဂီတမွ အစျပဳ၍ ေခတ္ေဟာင္းကာလေပၚ၊ ေခတ္ေပၚစတီဒီယို စသျဖင့္ ဂီတသံစဥ္တို႔ ေျပာင္းလဲလာသကဲ့သို႔ အဆိုပိုင္းတြင္လည္း နတ္သွ်င္ေနာင္၊ ဘုန္းႀကီးေပ၊ ဦးေပၚဦး၊ ဦးဖူးေခါင္၊ ဦးမွန္း၊ ေဒၚေအာင္ၾကည္မွ စ၍ ဦးျမႀကီး၊ ျပည္လွေဖ၊ ဦးမင္းေနာင္၊ ဦးတင္လိႈင္၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးျပဳ သီခ်င္းမ်ား ဘာသာေရး သီခ်င္းမ်ား ဗုဒၶ၀င္ သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုပူေဇာ္ခဲ့ေသာ ေဒၚမာမာေအး၊ ေဒၚခ်ိဳၿပံဳး၊ ေဒၚရီရီသန္႔၊ ေဒၚတင္တင္ျမတို႔ အျပင္ မင္းမင္းလတ္၊ ဘိုဘိုဟန္၊ ျမန္မာျပည္ သိန္းတန္၊ သန္းႏိုင္၊ စိုးပိုင္၊ ထူးအိမ္သင္၊ မႏၱေလးသိန္းေဇာ္၊ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၊ ေဂ်ညီညီ၊ ေမခလာ၊ ေကာ္နီ၊ နီနီ၀င္းေရႊ၊ မီမီ ၀င္းေဖ၊ စိုင္းထီးဆုိင္၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္၊ ေလးျဖဴ၊ အငဲ၊ မ်ိဳးႀကီး၊ ၀ိုင္၀ိုင္း၊ အနဂၢ၊ ဟိန္းေဇာ္၊ ရန္ရန္ခ်မ္း၊ ေဂ်မီတို႔အဆံုး ဂီတသမိုင္း ေၾကာင္း ဂီတရာဇ၀င္ မွတ္တိုင္အသစ္မ်ား စိုက္ထူေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေခတ္စနစ္အရ ေျပာင္းလဲမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

မည္ကဲ့သို႔ ျမန္မာ သံစဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေဟာင္း သီခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Rock ဂီတပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Hip Hop ပဲျဖစ္ျဖစ္ … အားလံုးတို႔သည္ ဂီတပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဂီတဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။
ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏အေတြး … နာေရးအေတြးကို တင္ျပပါေတာ့မည္။ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ မိတ္ေဆြရန္သူမေရြး အားလံုးတို႔သည္ ေသျခင္းတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေပ။

ထိုေၾကာင့္ စာေပသမားလည္း … ေသမွာပဲ။
႐ုပ္႐ွင္သမားလည္း … ေသမွာပဲ။
သဘင္သမားလည္း … ေသမွာပဲ။
ပန္းခ်ီသမားလည္း … ေသမွာပဲ။
ဂီတသမားလည္း … ေသမွာပဲ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ … မေသခင္ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ။
ေသသြားရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးေတာ့ … မီးခိုးနဲ႔ျပာ။
ပါသြားမွာက … သရဏဂံုနဲ႔ သီလ၊ ကုသို္လ္ အကုသိုလ္တို႔ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

သီလဟုဆိုရာတြင္ ဒါနႏွင့္ ဘာ၀နာတို႔သည္ အက်ံဳး၀င္သည္ျဖစ္၏။ ဒါနသည္ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ စြန္႔ႀကဲျခင္းမည္၏။ မိမိ၏ ေငြေၾကးႏွင့္ လွဴဒါန္းျခင္း၊ မိမိ၏ အသံႏွင့္ ပူေဇာ္ဒါနျပဳျခင္း၊ မိမိ၏ ႐ုပ္ႏွင့္ ဒါနျပဳ ကုသိုလ္ယူျခင္း၊ မိမိ၏ ေရးသားမႈျဖင့္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ျခင္း၊ မိမိ၏ ေရးခ်က္ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း၊ မိမိ၏ ခႏၶာအား လွဴဒါန္းျခင္း စသျဖင့္ ဂီတ၊ ႐ုပ္႐ွင္၊ သဘင္၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ ပန္းပု ပညာ႐ွင္တို႔မ်ားစြာ ရွိခဲ့ေပသည္။ မိမိတို႔၏ ဂီတပညာျဖင့္ ႐ွာေဖြထားေသာ သမာအာဇီ၀ျဖင့္ ရရွိေသာ ေငြေၾကးတို႔ကို လွဴဒါန္းၾကကုန္ေသာ ေဒၚတင္တင္ျမ၊ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ အဆိုေတာ္ စိုင္းထီးဆိုင္အား ရည္စူး၍ က်န္ရစ္ေသာ မိသားစု အလွဴ၊ ကြယ္လြန္သူ ဖခင္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ညႊန္႔အား ရည္စူး၍ လွဴဒါန္းၾကေသာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ႏွင့္ ေမဆြိတို႔ မိသားစု၊ အဆိုေတာ္ Lလြန္း၀ါတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ အဆိုေတာ္ အီတိုးတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ အဆိုေတာ္ ၿဖိဳးေမာင္ေမာင္(Example)၊ ကီးဘုတ္ ဗညားႏိုင္(Icon Cross)၊ အဆိုေတာ္ ေဂ်ညီညီႏွင့္ ဇနီး၊ အဆိုေတာ္ ေဂ်ညီမေလး၊ သ႐ုပ္ေဆာင္အဆိုေတာ္ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္တို႔ မိသားစု အဆိုေတာ္ ေမခလာ … စသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)အား လွဴဒါန္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။

ထို႔ျပင္ မိမိ၏ အသံ၊ အ႐ုပ္တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္သာမက မိမိ၏ ခႏၶာအား လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္ေသာ မ်က္ၾကည္လႊာ လွဴဒါန္းထားေသာ အဆိုေတာ္ ေဒၚခ်ိဳၿပံဳး (အန္တီခ်ိဳ)ႏွင့္ ဂီတသံစဥ္သီခ်င္းျဖင့္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ပူေဇာ္က်ဴးရင့္ခဲ့ေသာ အဆိုေတာ္မ်ားစြာ ရွိခဲ့ပါသည္။ အထက္ပါ လွဴဒါန္းမႈအစုစုတို႔သည္
ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္၊ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသေလာက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ထို႔ျပင္လြန္ခဲ့ေသာ ၃ ႏွစ္ခန္႔က အဆိုေတာ္ ေမရြက္၀ါႏွင့္ အဆိုေတာ္ စိုးပိုင္တို႔သည္လည္း
One Men Show ဂီတပြဲေတာ္ကို ကန္ေတာ္ႀကီး ေမွ်ာ္စင္ကၽြန္းတြင္ က်င္းပ၍ ရရွိေသာ ၀င္ေငြမ်ားကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈ အသင္း(ရန္ကုန္)သို႔ လွဴဒါန္းမႈမ်ား က်င္းပေပးခဲ့ဖူးပါသည္။

ေလးစားဦးညႊတ္လွ်က္ပါ … ကိုစိုးပိုင္ႏွင့္ မေမရြက္၀ါ . . .

ယခု ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမွာကား ဂီတသံစဥ္တို႔သည္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိခဲ့သလို ေခတ္ေဟာင္း ေခတ္သစ္ ဂီတပညာ႐ွင္တို႔သည္ကား မိမိတို႔၏ တတ္စြမ္းေသာ ဂီတပညာျဖင့္
လူမႈေရး (ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် လူမႈခရီးသြားတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္)တို႔ကို ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းမႈ
ဒါနအေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဂီတစြမ္းအားသည္ . . . လူထုအေပၚ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။

လူထုအေပၚ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစသည္။

လူထုအေပၚ အျမင္မွန္မ်ား ရရွိေစသည္။

အဆံုးစြန္ေျပာရေသာ္ … လူထု၏ အယူသည္းမႈမ်ားကို ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္စြမ္း ရွိေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သည္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ကူညီပံ့ပိုးမႈမ်ား လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ျမင္စြာ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အယူသည္းမႈမ်ား၊ ဒိဌိအယူစြဲမ်ားႏွင့္
ႀကံဳေတြ႔ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မိမိ၏ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာေလာကမွ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔၏
အယူသည္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္မ႐ိုက္ခ်င္ မတြဲခ်င္ေသာ ထုတ္လုပ္သူ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားႏွင့္
ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ဘဘဦးသုခအား ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းအရာကို သြားေရာက္ရင္ဖြင့္ဖူးခဲ့ပါသည္။
ဘဘသည္
အၿပံဳးကေလးႏွင့္သာ တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ သေဘာမေပါက္မိခဲ့ပါ။ ယခုအခ်ိန္တြင္
ဘဘ၏ အၿပံဳးကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိခဲ့သည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွ
ဤသို႔ေသာ အယူစြဲမ်ားရွိေသာ္လည္း ဂီတေလာကမွ ရဲရဲေတာက္ ပံ့ပိုးမႈ၊ ဒါနျပဳမႈ၊ ေပးဆပ္မႈတို႔ကို
ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရျပန္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိမိတို႔၏ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားမ်ားအစား အ႐ွက္ရခဲ့ ရသည္။

ဂီတျဖင့္္ ေပးဆပ္ခဲ့ရပံုကို ေျပာျပခဲ့ရေသာ္ … ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ခန္႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသင္းေဆာင္ပုဒ္ ျဖစ္ေသာ “ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် လူမႈခရီးသြားၾကသူမ်ား” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို ေတးေရး/ေတးဆို စိုးသိခၤသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏
အသင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ညီေဂ်ာ္ထံမွ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)၏ လက္ကမ္းစာေစာင္ကို
ေတြ႔ရွိရာမွ စတင္ခဲ့ပါသည္။

စိုးသိခၤသည္ အသင္းမွ ထုတ္ေ၀ေသာ ေပးဆပ္ၾကသူမ်ားႏွင့္၊ ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသားႏွင့္ ခရီးသြားၾကသူမ်ား စာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈၾကည့္ရာမွ သီခ်င္းေရးလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မိေတာ့သည္။
သူ သီခ်င္းေရးမည္။ အဆိုရွင္ကို ေမတၱာရပ္ခံ၍ ဆိုခိုင္းမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္
CD ခ်ပ္မ်ားတြင္ ေနာက္ခံသီခ်င္းအျဖစ္ ထည့္မည္စသျဖင့္ အေတြးစမ်ား ကၽြန္ေတာ္ ေပၚေပါက္
လာေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြးစမ်ားကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရာတြင္ အဆိုေတာ္ မငယ္ (ေမခလာ)မွ အားတက္သေရာ တက္ၾကြစြာ
ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ဒုတိယ သီခ်င္းကို ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ အဆိုေတာ္ ႏွင္းဧကရီမွ စိုးသိခၤႏွင့္
တြဲဖက္သီဆိုေပးခဲ့သည္။ ဒါေတြဟာ Pop, Rock သမားတို႔၏ ဒါန ကုသုိလ္အပိုင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေလးစားဦးညႊတ္လွ်က္ပါ … မငယ္ (ေမခလာ)၊ ႏွင္းဧကရီႏွင့္ စိုးသိခၤ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s