ပြဲၿပီးမီးမေသ . . …၊ ေရဂါလန္ သန္း ၄၀ : ဆူးငွက္

Posted: April 25, 2011 in Legend, Review
Tags: , ,

သႀကၤန္တစ္ႏႇစ္ကေတာ့ ၿပီးသြားျပန္ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ သႀကၤန္တစ္တြင္းလံုး လည္ပတ္သီဆို တီးမႈတ္ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ႏႇစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ မိုးစင္စင္လင္းတာမႇပင္ သႀကၤန္ကားေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ အျမင္မေတာ္လို႔ ႏိႈးေတာ့ အိပ္မႈန္စံုမႊားနဲ႕ ‘သႀကၤန္ေရာက္ဖို႔ ၃၆၄ ရက္ပဲ လိုေတာ့တယ္ေနာ္’ေျပာတဲ့ သႀကၤန္မင္းသားရဲ႕ သႀကၤန္အေပၚ စြဲလန္းျမတ္ႏိုးစိတ္ေတြကို ၾကားဖူးခဲ့ပါတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ေနာင္ေတာ့္ေနာင္ေတာ္ေတြလို ‘သႀကၤန္ေရာက္ဖို႔ ၃၆၄ရက္ပဲ လိုေတာ့တယ္’လို႔ လြမ္းဆြတ္ေမွ်ာ္လင့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပြဲၿပီးမီးေသ ျဖစ္သင့္ပါလ်က္ ပြဲၿပီးမီးမေသ ျဖစ္ရတာက ႏႇစ္စဥ္ျဖစ္ေနက် ရင္ထဲက ခုိးလို႔ခုလု ကိစၥေတြေၾကာင့္ပါပဲ။

photo:ၿမိဳ႕မအေပ်ာ္တမ္းတူရိယာအသင္း(မႏၱေလး) facebook

ဘာပဲေျပာေျပာ အခုျပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္မႇာ ထူးထူးျခားျခား ဂႏၳ၀င္ သႀကၤန္သံစဥ္ေတြကို ျပန္လည္ တမ္းတလာၾကတာကေတာ့ သိသာလာပါတယ္။ ေရဒီယိုေတြ၊ ႐ုပ္သံေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားမီဒီယာေတြမႇာ ၿငိမ့္ေညာင္းသာယာတဲ့ သႀကၤန္ ဂႏၳ၀င္သီခ်င္းေတြကိုပဲ ထပ္တလဲလဲ လႊင့္ထုတ္ျပသေနျပီး အခု ဂႏၳ၀င္ ျဖစ္သြားတဲ့ ‘သႀကၤန္မိုး’ ႐ုပ္ရႇင္ကားနဲ႔ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြက ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ အမႇတ္တရ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔လည္း ၿမိဳင္ဆိုင္လာပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေအာ္ဟစ္၊ ဆူညံ၊ ေပါက္ကြဲမႈေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာဟိုက္ပူေလာင္ခဲ့ပါၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ပါၿပီ။ ေအးခ်မ္းခ်င္ပါၿပီ။ ၿငိမ့္ေညာင္းသာယာတဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းေလးေတြနဲ႕ သႏၲရသကို ခံစားေနခ်င္ၾကပါၿပီ။ အလႇေတြ၊ ဂီတေတြ၊ အကေတြနဲ႕ ယဥ္ေက်းခ်င္ၾကပါၿပီ၊ ကဲ … ထားပါေတာ့။

ပြဲၿပီး မီးမေသ (၁)
သႀကၤန္နားနီးရင္ ထံုးစံအတိုင္း တူးပို႔တူးပို႔သံ ၾကားရၿပီး တူးဆြမႈ၊ ျဖတ္သန္းမႈေတြနဲ႕ သႀကၤန္ပံုရိပ္ေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္မတိုင္မီ သႀကၤန္ပံုရိပ္ေတြ ေဖာ္ၾကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း သႀကၤန္သီခ်င္းပမာျဖစ္ေနတဲ့ ‘ေရႊမန္းေတာင္ ရိပ္ခို’သီခ်င္းက မပါမၿပီးေပါ့။ ဒီသီခ်င္းကို ၁၉၅၀ ျပည့္ႏႇစ္ေရာက္မႇ မႏၲေလးသား သီခ်င္းေရးဆရာႀကီး သံုးဦးရဲ႕ ရႇိၿပီး သီခ်င္းသံုးပုဒ္ထဲက ေကာင္းႏိုးရာရာ တစ္ပိုဒ္စီယူ၊ စုေပါင္းစပ္ေပါင္းနဲ႕ ဘီတီဘရားသား ကိုအံ့ၾကီးတို႔ အဖြဲ႕ စတင္ သီဆိုခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ေဖာ္ထုတ္မႈေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ဒီကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အေရးခဲ့ အေျပာခဲ့ဆံုးက ကြၽန္ေတာ္ပါ။ ‘ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို’ သီခ်င္းဟာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏႇစ္မႇ ေပၚေပါက္လာတာ မဟုတ္ပါ။ ၁၉၄၇ ခုႏႇစ္ (၁၃၀၉ ခုႏႇစ္) သႀကၤန္မႇာကတည္းက ၿမိဳ႕မတူရိယာ အသင္းက သီဆိုခဲ့တာပါ။ ၁၉၄၇ ခုႏႇစ္ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔ထုတ္ လူထုသတင္းစာ မ်က္ႏႇာဖံုးမႇာ အခိုင္အမာ ပါရႇိခဲ့တာပါပဲ။ ‘ခ်ဳိၿပံဳးရႊင္ေသာ ႏႇမပ်ိဳရယ္…’ အစခ်ီ ေရႊမန္းေတာင္ ရိပ္ခိုသီခ်င္း၊ ‘ေရေလာင္းေရပက္ခံကာရယ္ သူငယ္ခ်င္းရင္းတဲ့ လံုေမရယ္ …’ အစခ်ီ ‘ေရေလာင္းေရပက္’ သီခ်င္း၊ ‘ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေလာင္းစမ္း သႀကၤန္ေရ…’ အစခ်ီ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းသီခ်င္း၊ ေပ်ာ္ပါေစကြယ္ သႀကၤန္မယ္ အလႇရယ္ ေရပက္ခံမယ္ … အစခ်ီ ‘ေပ်ာ္ပါေစကြယ္’ သီခ်င္းေတြဟာ ၁၃၀၉ ခုႏႇစ္ရဲ႕ ၿမိဳ႕မသႀကၤန္ သီခ်င္းေတြပါ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း တစ္ဦးတည္း ေရးစပ္ခဲ့တဲ့ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို သီခ်င္းကို ၁၉၅၀ ျပည့္ႏႇစ္ေရာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္ မႏၲေလးသားမ်ား ဆင္ႏႊဲတဲ့ ေရႊမန္းေရယာဥ္ အလႇျပယာဥ္နဲ႕အတူ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကိုယ္တုိင္ ငန္း႐ုပ္ႀကီးေဘးမႇာထိုင္ျပီး ရန္ကုန္ သႀကၤန္မႇာ လႇည့္လည္ေတာ့ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္သီဆိုခဲ့တာပါ။ ဒီသီခ်င္းက ရန္ကုန္သႀကၤန္ကတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕ႏႇံ႔သြားၿပီးမႇ ဘီတီဘရားသားအဖြဲ႕က ႀကိဳက္ႏႇစ္သက္လို႔ ရယူသီဆို တီးမႈတ္ဓ ာတ္ျပားသြင္းခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ ဒီျဖစ္စဥ္အမႇန္ေတြကို ေသြဖည္ၿပီး သီခ်င္းေရးဆရာ သံုးေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္းသံုးပုဒ္ထဲက တစ္ပိုဒ္စီ ကူးယူျပီး ျပန္လည္ စုစည္းယူတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကို တေျပာတည္းေျပာ တေရးတည္းေရး ေနၾကတာလည္း ပြဲၿပီးမီးမေသရတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါပဲ။ ကာယကံရႇင္ ကိုအံ့ႀကီး ကိုယ္၌က သီခ်င္းေရးဆရာကိစၥကို ကြၽန္ေတာ္ဘာမႇမသိပါဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ျပီးျပီ မဟုတ္လား။

ပြဲၿပီး မီးမေသ (၂)
ေနာက္တစ္ခုက သႀကၤန္ရဲ႕ သေကၤတျဖစ္တဲ့ တူးပို႔တူးပို႔ ဒိုးခ်က္ကို ဘယ္သူက၊ ဘယ္တုန္းက စတင္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ ကိစၥ…။ ဒါလည္း ၁၉၇၅ ခုႏႇစ္ ၿမိဳ႕မေရႊရတု စာေစာင္မႇာ ကတည္းက ရႇင္းခဲ့လင္းခဲ့ျပီးတဲ့ ကိစၥပါ။ ၁၉၃၀ ျပည့္ႏႇစ္ ၀န္းက်င္ေရာက္ေတာ့ မႏၲေလးသႀကၤန္မႇာ ႏိုင္ငံျခားသား အိႏၵိယသူေဌးေတြပိုင္တဲ့ ကုန္တင္ေလာ္လီကားေတြေပၚ တူရိယာပစၥည္းေတြတင္၊ ကားကိုလည္း အလႇဆင္ၿပီး ၿမိဳ႕လံုးအႏႇံ႔ လႇည့္လည္တီးမႈတ္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကတယ္။ ဒါကို မႏၲေလးက ‘ေရသဘင္ပြဲ ဆင္ႏႊဲတယ္’ဆိုၿပီး ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေရသဘင္ပြဲဆိုတာနဲ႕ လေတာ္သလင္း၊ ျမစ္ေရသင္ျဖဴးခင္းခ်ိန္ ေလႇပြဲသဘင္ ဆင္ႏႊဲတာ …၊မႏၲေလး ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္ရဲ႕ က်ဳံးေလးဘက္ေလးတန္မႇာ လက္ထက္ေတာ္ႀကီး လက္ထက္ေတာ္ေလး ကာလတပ္ အဂၤါ အခင္းအက်င္းနဲ႕ ေရခင္းသဘင္ ဆင္ယင္တာေတြနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ မႇတ္ယူၾကပါတယ္။ ေလႇပြဲသဘင္၊ ေရခင္းသဘင္ေတြမႇာ ျပည္ႀကီးမြန္ေဖာင္ေတာ္၊ ကရ၀ိက္ေဖာ္ေတာ္၊ ေလႇာ္ကားေလႇေတာ္ေတြ၊ ေမႇာေလႇေတာ္သားေတြ တက္အခ်ီအခ် အတြက္ စည္ဒိုသံ၊ လကြင္းသံေတြနဲ႕ အခ်က္ ေပးရပါတယ္။ စည္ဒိုသံုးခ်က္၊ လကြင္းႏႇစ္ခ်က္ပါ။ ဒီသံစဥ္ကို ယူၿပီး ေရသဘင္ပြဲအတြက္ တူးပို႔တူးပို႔ဆိုတဲ့ စည္ဒိုသံကို ၿမိဳ့မက စတင္ တီးခတ္ခဲ့တာပါ။ ၿမိဳ႕မဒိုးဆရာ သံျဖဴတန္းကို လႇဒင္နဲ႕ ၿမိဳ႕မရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို ဒိုးခ်က္ရဲ႕ အျပည့္အစံုက ေဗပို႔ …၊ တူးပို႔ …၊ တူးပို႔..တူး…ဆိုတဲ့ ဒိုးဆစ္ ပါ။ ဒီေတာ့ တူးပို႔တူးပို႔ သႀကၤန္ဒိုး စတင္ ေပၚေပါက္ခဲ့တာလည္း ႏႇစ္ေပါင္း ၈၀ ၀န္းက်င္ ရႇိေရာေပါ့။ ၁၉၄၀ ကာလ၀န္းက်င္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက နာမည္ေက်ာ္ တူးပို႔တူးပို႔ သႀကၤန္သီခ်င္းကို ေရးစပ္ခဲ့တာလည္း မဟုတ္ပါလား။ ဒါေၾကာင့္ သႀကၤန္ဒိုးကို ဘယ္သူဘယ္အခ်ိန္ စတင္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ ကိစၥကို အခု သႀကၤန္အၿပီးမႇာ ပြဲအၿပီး မီးမေသႏိုင္ခဲ့ရတာပါ။

ပြဲၿပီး မီးမေသ (၃)
ေနာက္တစ္ခုက သႀကၤန္မႇာ သႀကၤန္မယ္ေလးေတြ ေျခဖ်ားေလး ေရႇ႕ထုိးၿပီးကတဲ့ သႀကၤန္အကကို ဘယ္သူက ဘယ္အခ်ိန္မႇာ စၿပီး ထြင္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ ကိစၥ ….။ေျခဖေနာင့္သာ ေျခထုိးကတဲ့ အစဥ္အလာ ျမန္မာအက၊ ေျခဖ်ားေလးထုိးၿပီး ကၾကတာက ႐ုရႇား ဘဲေလးအကကို အတုခိုးတာလား။ ဒါမႇမဟုတ္ ႐ုရႇား ဘဲေလးအကကို ျမင္ခဲ့၊ သင္ခဲ့သူေတြရဲ႕ ျပန္လည္ လက္ဆင့္ကမ္းမႈလား …။ ကဲ ဒီေတာ့ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ျပန္ၿပီး ေကာက္ရမႇာပါပဲ။ မႏၲေလးသူေတြ အလြန္ကတတ္ၾကပါတယ္။ဘယ့္ႏႇယ္ မကတတ္ဘဲ ရႇိပါ့မလဲ။ ဆယ့္ႏႇစ္ရာသီပတ္လံုး ေလဘာတီ မျမရင္၊ ျမေျခက်င္းမေငြၿမိဳင္၊ ဥကၠလာေအးၾကည္၊ ၾသဘာေသာင္းတို႔ ေညႇာ္မိ၊ ေညႇာ္၀ ေနၾကတာကိုး။ ဒီေတာ့ မႏၲေလးသူေတြ သႀကၤန္မႇာ ကၾကတာေတြ သူတို႔ ေညႇာ္မိ၊ ေညႇာ္၀ ေနၾကတဲ့ မင္းသမီးႀကီးေတြရဲ႕ ကကြက္ေတြကို ခပ္ျမန္ျမန္အတုခိုး ကႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။သဘင္သည္ေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။ အရပ္သူေတြ၊ ေက်ာင္းသူေတြ၊ ေစ်းခ်ဳိသူေတြ၊ ေရႊဆိုင္တန္းသူေတြ၊ နဂါးေဆးလိပ္သမေတြေလ ….။ ဒီေတာ့ ရႇက္စႏိုးဟန္ေတြ၊ မရဲတရဲဟန္ေတြ၊ မခို႔တ႐ို႕ဟန္ေတြ ကဲေနတာေပါ့။ အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြလို ခါးကို ေကြးေနေအာင္ မညႊတ္၀့ံဘူး၊ စည္းဖေနာင့္ ေဗ်ာက္၀ါးကိုလည္း ပီပီျပင္ျပင္ ေျခထုိးေျခခ် မကရဲဘူး။ မရဲတရဲ ခါးကေလးတန္း၊ မခို႔တ႐ို႕ အမူအရာေလးနဲ႕ ေျခဖ်ားေလးထုိး ကတာေပါ့။ မႏၲေလးသူေတြက သႀကၤန္မႇာလည္း ေရႊေျခက်င္း ကိုယ္စီ၀တ္ၾကတယ္ေလ။ ေရႊေျခက်င္းေပၚဖို႔၊ ေရႊေျခက်င္းကို မထိခိုက္ေစဖို႔၊ ဖ်ဳိးကနဲဖ်တ္ကနဲ စည္းခ်က္အက်မႇာ ဖေနာင့္ေျခထုိးကဖို႔ မလႇဘူး။ ဒီေတာ့ ေျခဖ်ားေလးနဲ႕ယဥ္ယဥ္ေလး မထိတထိ ေျခထိုးျပီးမႇ ေရႊေျခက်င္းေဖာ္ ကၾကရတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးက နာမည္ႀကီး အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြ ပါ၀င္ၾကတဲ့ သႀကၤန္အဖြဲ႕ေတြထက္ အရပ္သူေတြပါတဲ့ သႀကၤန္ အဖြဲ႕ေတြကို သႀကၤန္ခ်စ္သူေတြၾကားမႇာ ပိုမို ထင္ရႇားေစခဲ့တယ္။ ပိုမို စြဲမက္ေစခဲ့တယ္။ ၁၉၅၁ ခုႏႇစ္ေရာက္ေတာ့ မႏၲေလးမႇာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သႀကၤန္ဆိုၿပီး ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ သႀကၤန္အဖြဲ႕ေပါင္း ရာခ်ီၿပီး ဆင္ႏႊဲၾကတယ္။အဲဒီသႀကၤန္မႇာ ၿမိဳ႕လယ္ ၈၄ လမ္း လက္ဆည္ကန္ရပ္က ၀င္းလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ ေရသဘင္အသင္းက နာမည္ႀကီးတယ္။ ကုန္သည့္သမီးေတြ၊ သူေဌးသမီးေတြ၊ ေစ်းခ်ဳိသူေတြ မ်ားတာကိုး။ ၀င္းလိုက္မယ္မႇာ သႀကၤန္မယ္ကလည္း နာမည္ႀကီးတယ္။ အသားအေရ ေကာင္းေကာင္း၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ လႇလႇ၊ ႐ုပ္ရည္က အေနာက္တိုင္းႏြယ္တယ္။ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္နဲ႕ ကျပားစပ္ေပါ့။ ပညာတတ္ ေၾကးေရတက္ပါ။ သူက ဥေရာပ စည္းခ်က္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားအကကို ျမန္မာ၀တ္စံုနဲ႔ ျမန္မာအကဟန္ ေရာစပ္ျပီး ေခတ္ဆန္ဆန္ကတယ္။ ေျခဖ်ားေလးနဲ႔ ကတာမ်ဳိး၊ ေျခခ်ဳိးလက္ခ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ဟန္ကေလးနဲ႕ ကိုယ္လံုးေလး လႈပ္႐ံု၊ ပခံုးေလးခါ႐ံု၊ မခုိ႔တ႐ို႕ ဟန္ေလးနဲ႕ ကတာမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီသႀကၤန္မႇာ ၿမိဳ့မၿငိမ္းရဲ႕ ေစာင္းေကာက္ အလႇျပယာဥ္က ပေလြ အလက္ ၆၀ နဲ႔ ေရာ္ဘာျပားက်က္ သံစည္ပိုင္းနဲ႕ ဘူးသီးေျခာက္ေတြပါတဲ့ တီး၀ိုင္းက ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္ သႀကၤန္ေတးသြားေတြဟာ ေခတ္ဆန္ဆန္ အကေတြနဲ႕ အလြန္ လိုက္ဖက္လႇသတဲ့။ အဲဒီႏႇစ္က ေစာင္းေကာက္အလႇျပယာဥ္နဲ႕ ၀င္းလိုက္မယ္ဆံုမယ့္ အခ်ိန္ကို ၿမိဳ႕ လူထုက တခဲနက္ ေစာင့္ၾကည့္အားေပးၾကတာတဲ့။

ေနာက္ပိုင္း ရတနာနတ္မယ္ရဲ႕ အကေတြကို မႏၲေလးသႀကၤန္ ယိမ္းအဖြဲ႕ေတြမႇာ ဦးေဆာင္ကျပၾကတဲ့ မိန္းမလ်ာေတြက တူေအာင္ တုပကလာၾကတယ္။ ေရစက္ဗိုလ္ ဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕သား ဘိုဘိုတို႔၊ တုတ္တုတ္တို႔ ဆိုတာ မႏၲေလးသႀကၤန္မႇာ နာမည္ ႀကီးတဲ့ အကနည္းျပေတြပါ။ သူတို႔က ေယာက္်ားေတြေပမယ့္ သႀကၤန္ အကေတြမႇာ ႐ိုးရာအေနနဲ႔ေရာ၊ ေခတ္ေပၚအေနနဲ႕ေရာ လႇလႇပပ ကႏိုင္တယ္၊ သင္ႏိုင္တယ္၊ ဦးေဆာင္ႏိုင္တယ္။ အရပ္ေျပာေျပာရရင္ ဘိုဆန္ဆန္ ကႏိုင္တယ္။

ဒီလိုအကမ်ဳိးနဲ႕ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္မႇာ ဓားတန္းရပ္က ခ်စ္ပန္းႏြယ္ အဖြဲ႕က ထင္ရႇားတယ္။ ေရႊဆိုင္တန္းသူေတြ၊ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းသူေတြ မ်ားတယ္။ဘာသာျခားေတာင္ပါတယ္။ သႀကၤန္မႇာ သူတို႔အကေတြကလည္း သမား႐ိုးက် မဟုတ္ဘဲ လႇတယ္၊ ယဥ္တယ္၊ ေခတ္ဆန္တယ္။ ၿမိဳ႕မအသင္းကလည္း ခ်စ္ပန္းႏြယ္နဲ႔ တစ္ရပ္တည္းဖြား အစ္ကိုၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့ ၿမိဳ႕မရဲ႕ ဥေရာပဒိုးခ်က္နဲ႔ သႀကၤန္သီခ်င္း အသစ္ေတြဟာ ခ်စ္ပန္းႏြယ္ ႏႇမေလးေတြအဖို႔ သႀကၤန္မႇာ ပိုမုိ ထင္ရႇားေက်ာ္ၾကားေစတာေပါ့။ ”ခါသႀကၤန္ ေတးသံယဥ္ယဥ္ ၿငိမ့္ေညာင္းစြာ တီးဆိုသံလြင္ ေဗလု၀ညႇင္း သြဲ႕သြဲ႕သို႔ပင္’ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕မရဲ႕သီခ်င္းမႇာ ဥေရာပဗံုခ်က္ေတြအတိုင္း ခ်စ္ပန္းႏြယ္တို႔က အျမင္မ႐ိုင္းေစတဲ့ အကေတြနဲ႕ အစ္ကိုကာလသားေတြ မခြာႏိုင္ ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့။

မႏၲေလးသႀကၤန္ အဆက္ဆက္မႇာ ‘သႀကၤန္အက’ဆိုၿပီး ထူးထူးျခားျခား တြင္က်န္ရစ္ခဲ့တာက ဒီျဖစ္စဥ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ရလဒ္ပါ။သႀကၤန္မႇာ ဘယ္သူကမႇ စည္း၊ ဖ ေနာင့္၊ ေဗ်ာက္၊ ၀ါး ဆိုၿပီး အၿငိမ့္မင္းသမီး တစ္လက္လို ေျခခ်ဳိးလက္ ခ်ဳိး အပီအျပင္ မကၾကပါဘူး။ အၿငိမ့္မင္းသမီးရဲ႕အကကို အၿငိမ့္ခံုေပၚမႇာပဲ စြဲမက္ခ်င္စြဲမက္မယ္။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေပၚမႇာ မလိုက္ဖက္ပါဘူး။ သႀကၤန္အကက အရပ္သူဆန္တယ္။ ႏူးညံ႕တဲ့ ဘက္ႏြယ္တယ္။ ဟန္နဲ႕ဆြဲေဆာင္တယ္။ အခု ဒီလုိ ဂႏၳ၀င္တြင္ေလာက္တဲ့ သႀကၤန္အကမ်ဳိးလည္း မရႇိေတာ့ပါဘူး။ တီဗြီကလာတဲ့ သႀကၤန္ယိမ္းေတြ ၾကည့္ရင္ကိုပဲ အာသာမေျပႏိုင္ဘဲ ရင္ထဲမႇာ ခုိးလို႔ခုလု ….. ။ ပြဲျပီး မီးမေသကိစၥ တစ္ခုပါပဲ။

ေရဂါလန္ သန္း ၄၀
ဘာပဲေျပာေျပာ သႀကၤန္တစ္ႏႇစ္ ၿပီးျပန္ပါၿပီ။ မႏၲေလးမႇာ က်ဳံးကို ေျခကန္ၿပီး မ႑ပ္ အစိတ္သံုးဆယ္ေလာက္က နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ၊ တီး၀ိုင္းေတြနဲ႕ သီဆိုတီးမႈတ္ ေရပက္ကစားၿပီးပါၿပီ။ က်ံဳးထဲက ေရဂါလန္သန္း ၄၀ ေလာက္ ေရပက္ကစားၿပီးပါၿပီ။ မႏၲေလးသႀကၤန္ရဲ႕ စည္ကားျခင္း၊ မစည္ကားျခင္း အေျခအေနဟာ က်ံဳးထဲက ေရဂါလန္ ဘယ္ေလာက္ အနည္းအမ်ား သံုးစြဲေရပက္သလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး သံုးသပ္ရေလမလား။ ဟုတ္တယ္ေလ။   အခုမႏၲေလးသႀကၤန္ဆိုတာက ေရပက္တဲ့သႀကၤန္ပဲ မဟုတ္ပါလား။

ဆူးငွက္                                                                                                                                                                                                                                                          Monday, 25 April 2011 13:19

Chop from : Eleven News

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s