Royalties (၄) မ်ိဳးနဲ႕ ျမန္မာျပည္ဂီတေလာက နန္းတြင္းအ႐ႈပ္ေတာ္ပုံ – ရဲျမင့္သူ

Posted: August 23, 2011 in Uncategorized

တကယ္ေတာ့ Royalties (၄) မ်ိဳးမကဘဲ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ Trade Mark Royalties, Book Publishing Royalties, Artwork Royalties, Software Royalties ဆိုၿပီး သက္ဆုိင္ရာက႑အလိုက္ မူပိုင္ခြင့္ နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္အေပၚ ရာခိုင္ႏႈန္းခြဲေ၀မႈေတြရွိပါတယ္။ ဂီတစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳ ေနတဲ့ Royalties (၄) မ်ိဳးအေၾကာင္းကို လက္ရွိျမန္မာျပည္ဂီတ ေစ်းကြက္မွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးတင္ျပသြားပါ့မယ္။ ႏိုင္ငံတကာပံုစံနဲ ့မတူတဲ့အခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ တပံုတပင္ပါပဲ။ Royalties ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဂီတေလာကရဲ႕ အကြဲအၿပဲဇာတ္လမ္းေတြလည္း မနည္းလွပါဘူး။ ဒီလိုျပႆနာေတြဟာလည္း အေနာက္ ႏုိင္ငံရဲ႕ဂီတလုပ္ငန္းေတြမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျဖရွင္းရင္း ေနာက္ဆံုးနည္းလမ္း အမွန္ေပၚေရာက္လာ ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ အာဖရိကတိုက္ရဲ႕ ႏိုင္ငံအမ်ားစုက ဂီတလုပ္ငန္းေတြမွာ အခုထိ Royalties နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အျငင္းပြားမႈေတြရွိေနတယ္ဆိုတာဖတ္ရေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေျခအေနနဲ႕ ေတာ္ေတာ္တူပါလားလို႕ သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ ေတးဂီတလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ Copyright ဥပေဒမွာပါ၀င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အေၾကာင္း အတိုခ်ဳပ္ရွင္းျပပါရေစ။ ေတးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ေတးေရးသူဆီက Publisher က ၀ယ္ယူလိုက္တဲ့ အခါမွာ အဲဒီသီခ်င္းကို Publisher က အပိုင္ရသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဟာ ဦးေႏွာက္ထဲကထြက္ လာတဲ့ အသိဥာဏ္ပစၥည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀ယ္သလိုမ်ိဳး လုပ္လို႕မရပါဘူး။ ငါ၀ယ္ထားတဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ငါ့ဘာသာငါ ဘာလုပ္လုပ္ ၿဖဲခ်င္ၿဖဲမယ္။ သူမ်ားျပန္ေရာင္းခ်င္ေရာင္းမယ္။ မင္းနဲ႕ မဆိုင္ဘူး ဆိုတာမ်ိဳးမရပါဘူး။ ၀ယ္ယူထားၿပီးသီခ်င္းကို အသံုးခ်လိုက္တာနဲ႕ Royalties ဆိုတဲ့ အႏုပညာမူပိုင္ေၾကးကို ေပးရပါတယ္။ တကယ္စတင္၀ယ္တ့ဲစာခ်ဳပ္ထဲမွာ Album ထဲမွာထည့္ရင္ သီခ်င္းတန္ဖိုးရဲ႕ 50% ေပးရ မယ္လို႕ပါရင္ 50% ေပးေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒမွာ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္တီးထားတဲ့ Solo ကို ေနာက္ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္က စင္ေပၚမွာတီးခတ္တာနဲ႕ Royalties ေပးရပါတယ္။ Royalties (၄) မ်ိဳး အေၾကာင္း ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။

1.Performance Royalties

အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႕ အျငင္းပြားမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ Performance Royalties ကိုေတာ့ ေတးေရးသူတိုင္း Music Producer တိုင္းမက္ေမာၾကတဲ့၀င္ေငြပဲျဖစ္ပါတယ္။ စင္ျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတိုင္းမွာ မိမိေရးသားတီးခတ္ ထားတဲ့သီခ်င္းကိုအသံုးျပဳတိုင္း ပြဲသြင္းသူေတြက Royalties ေၾကးေပးသြင္းရပါတယ္။ ASCAP, BMI နဲ႕ SESAC တို႕လို အဖြဲ႕အစည္းေတြကေန ေကာက္ခံရရွိတဲ့ေငြေၾကးေတြကို Publisher နဲ႕ ေတးေရးသူေတြ ခြဲေ၀ယူရပါတယ္။ ASCAP ကေန ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ေကာက္ခံရရွိတ့ဲေငြဟာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ၉၃၃ မီလ်ံအထိရရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆိုေတာ္ဟာ တခါတေလ သူ႕ရဲ႕၀င္ေငြထဲကေန ဖဲ့ေပးရတာမ်ိဳးရွိသလို ပံုေသသတ္မွတ္ႏႈန္းထားနဲ႕ လိုင္စင္ထုတ္ေပးၿပီး ေကာက္ခံတာမ်ိဳးလဲရွိပါတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲအမ်ိဳးအစားအလိုက္ကြဲျပားသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လံုး၀မေပးဘူးလို႕ ျငင္းပိုင္ခြင့္ေတာ့မရွိပါဘူး။ သူမ်ားဦးေႏွာက္ထဲကထြက္လာတဲ့ အသိဥာဏ္ပစၥည္းကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ေငြရွာခ်င္ရင္ေတာ့ ထိုက္တန္တဲ့ အဖိုးအခေပးရမွာပါ။ Live Performance ကေနရတဲ့ေငြေတြ ဟာ မက္ေမာခ်င္စရာေကာင္းတာေၾကာင့္ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ Record Label ေတြကလည္း အဆိုေတာ္ကို 360 Deal ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး အဆိုေတာ္၀င္ေငြရဲ႕ 25% ကေန 30% အထိရယူၾကပါတယ္။ ဒီ 360 Deal ကို ယခုအခါ ကိုးရီးယားႏုိင္ငံရဲ႕ ဂီတလုပ္ငန္းေတြမွာပါ လက္ခံသံုးစြဲေနၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိျပည္တြင္းအေျခအေန

ေတးေရးသူေတြစုေပါင္းၿပီး ASCAP ပံုစံလို MCLC ဆိုတဲ့ ကုမၸၸဏီေထာင္ၿပီး Performance Royalties ေကာက္ခံမယ္ဆိုၿပီး သတင္းစာေၾကာ္ျငာထည့္လိုက္ရာက ဂီတေလာကရဲ႕ အက္ေၾကာင္းႀကီးစေတာ့တာပါဘဲ။ ေတးဆိုေတြခမ်ာ တစ္ခါမွမၾကားဘူးတဲ့ Performance Royalties ဆိုတဲ့စကားလံုးႀကီးက ထမင္းလံုးတေစၧ ေျခာက္ၿပီး အေၾကာက္အကန္ျငင္းရင္း ဟိုတိုင္ ဒီတိုင္လုပ္ၾကပါေလေရာ။ ေတးေရးေတြဘက္က တစ္သက္လံုး မွားလာတဲ့ အမွားကိုခုမွျပင္ဖို႕ႀကိဳးစားပါတယ္။

ေတးေရးသူေတြဘက္ကလည္းRoyaltiesေတာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယခင္အဲဒီ သီခ်င္းေတြကို စတင္၀ယ္ယူခဲ့သူကို Publishing Right ကို ျပန္လည္အပ္ႏွင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ – သီခ်င္း (A) ကို ေဇာ္၀င္းထြဋ္ကစတင္၀ယ္ယူခဲ့တာ ျဖစ္ရင္ သီခ်င္း (A) ကိုပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေဇာ္၀င္းထြဋ္မသိဘဲ ထပ္ဆင့္ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ခြင့္ေတးေရးမွာ လံုး၀ရွိမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုမိမိသီခ်င္းရဲ႕ Publishing Right ကိုမိမိအပိုင္ ျပန္လည္လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီသီခ်င္းကို ေစ်းကြက္ေပၚတင္ေပးခဲ့သူဆီက Publishing Right ကို ေတးေရး ေတြက ျပန္လည္၀ယ္ယူဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ဒီသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုေစ်းကြက္ ေပၚတင္ၿပီး ေငြရွာလို႕ရေအာင္လုပ္ေပးခဲ့သူဟာ Publisher ျဖစ္ေနလို႕ပါပဲ။ ေတးဆိုေတြဘက္ကလည္း Performance Royalties ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုျငင္းလို႕မရပါဘူး။ ဘယ္လိုပံုစံ၊ ဘယ္လိုႏႈန္းထားေပး ရမယ္ဆိုတာက ေတာ့ ၫႈိႏႈိင္းအေျဖ ရွာသင့္ပါတယ္။

Performance Royalties ေပးၿပီး Publishing Right ကို စတင္ထုတ္လုပ္ေပးခဲ့သူေတြကို အပ္ႏွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စတင္၀ယ္ယူထုတ္လုပ္ခဲ့သူဟာ အဆိုေတာ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ျပႆနာဟာ ပိုလို႕ေတာင္ ရွင္းသြားပါၿပီ။

ဒါဆိုရင္ ေဇာ္၀င္းထြဋ္စတင္သီဆိုခဲ့တဲ့သီခ်င္း(A)ကို Publishing Right ပိုင္ဆိုင္တဲ့ေဇာ္၀င္းထြဋ္က ျပန္လည္မေရာင္းခ်သေရြ႕ အျခားသူသီဆိုတာကို ၾကားရေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေတးေရးသူေတြအေန နဲ႕လည္း Performance Royalties ေတာ့ယူမယ္ Publishing Right ကိုေတာ့ လႊဲမေပးႏုိင္ဘူး လုပ္ရင္ေတာ့ အေျဖဟာ လုိက္ေလေ၀းေလျဖစ္ေနမွာပါ။ Publishing Right ကိုလႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ရေပမယ့္လည္း ထပ္ဆင့္ေရာင္းခ် သမွ်ကို ေတးေရးသေဘာမတူပဲ ေရာင္းလို႕မရဘူးဆိုတဲ့ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ရင္ မိမိသီခ်င္းကို မိမိဆက္လက္ပိုင္ ဆိုင္ခြင့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေခြးဆိုမွာလား ေၾကာင္ဆိုမွာလားမသိပဲ မိမိတန္ဖိုးထား ေရးစပ္ထားတဲ့သီခ်င္းကို ေရာင္းခ်လိုက္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ ေတးေရးသူေတြဘက္က ျပန္လည္ကာကြယ္ဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္။ မူရင္းထုတ္လုပ္သူ (Publisher) ေတးေရး၊ ေတးဆို သံုးပြင့္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

2. Mechanical Royalties

မိမိေရးသားသီဆိုတီးခတ္တဲ့သီခ်င္းကို CD, VCD, DVD, Blu-ray ေပၚတင္ၿပီး ေရာင္းခ်တဲ့အခါမွာ စတင္ေပးေခ်ရတဲ့ေငြေၾကးအျပင္ ရရွိတဲ့အျမတ္ထဲကေန ထပ္ေဆာင္းၿပီးေပးရတဲ့ အႏုပညာေၾကးျဖစ္ပါတယ္။ Hit Song Bonus လို႕ေခၚတဲ့ ဆုေၾကးလိုမ်ိဳး မိမိေရးသားခဲ့တဲ့ သီခ်င္းဟာ ေပါက္သီခ်င္းျဖစ္သြားခဲ့ရင္ သာမန္ ထက္ပိုၿပီးေတာင္ ထပ္ေဆာင္းၿပီး အႏုပညာေၾကးေပးရပါတယ္။ သတ္မွတ္အခ်ပ္ေရေက်ာ္လြန္တာနဲ႕ CD တစ္ခ်ပ္ေရာင္းခ်ရတိုင္း ေတးဆိုေတးေရးနဲ႕ Music Producer ကို ဘယ္ေလာက္ေပးရမယ္ဆိုတာလဲ စတင္ေတးသီခ်င္းေရာင္းခ်တဲ့စာခ်ဳပ္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ Album တစ္ခ်ပ္ေရာင္းအား ေကာင္းေလေလ ဂီတဖန္တီးသူေတြမွာ အက်ိဳးအျမတ္ရေလေလျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိျပည္တြင္းအေျခအေန

1990 ေႏွာင္းပိုင္းကေန 2000 အေစာပိုင္းႏွစ္ေတြအထိ ၀င္ေငြေျဖာင့္ခဲ့တဲ့ Album ေတြနဲ႕ Album တစ္ခ်ပ္လံုးမွာပါသမွ် သီခ်င္းေတြကို ဗီဒီယို႐ိုက္ၿပီးေရာင္းစားတဲ့ VCD ေရႊေခတ္မွာ ထုတ္လုပ္သူေတြ ပြေပါက္တိုးကုန္ပါတယ္။ CD အခ်ပ္ေရ ေသာင္းနဲ႕ခ်ီ VCD အခ်ပ္ေရ သိန္းနဲ႕ခ်ီေရာင္းရတဲ့ အေျခအေနထိ ေရာက္ခဲ့ေပမယ့္ ေတးေရးသူေတြ ေတးဆိုသူေတြကို Royalties တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မရရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုဂီတ ေလာကေရႊေခတ္မွာေတာင္ ေတးေရးသူေတြဟာ အေရာင္မေတာက္ႏုိင္ခဲ့ပဲ ထုတ္လုပ္သူနဲ႕ အဆုိေတာ္ပဲ ခ်မ္း သာခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကသာ ေတးဆိုနဲ႕ ေတးေရးေတြအေနနဲ႕ Mechanical Royalties ကိုရယူ ေတာင္းခံခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲလို႕ ေတြးမိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာႀကံဳလို႕ တီး၀ုိင္းေတြအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တီးခတ္သူေတြဟာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာ အဓိကေနရာကပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္းေရးသူ ရဲ႕ဦးေႏွာက္ထဲက ထြက္လာတဲ့သံစဥ္ကို ပံုေဖၚေပးရတာျဖစ္လို႕ သူဟာေတးေရးသူထက္ပိုၿပီးနည္းတဲ့ Royalties ကိုသာရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Hip Hop ဂီတမွာေတာ့ တီးခတ္ထားတဲ့ ဂီတအေပၚမွာ စာသားေတြရြတ္ရ တာျဖစ္တဲ့အတြက္ Music Producer ျဖစ္တဲ့ တီးခတ္သူကို Royalties ဖိုးေပးရတဲ့ထံုးစံရွိပါတယ္။

Dr. Dre တီး ခတ္ထားတဲ့ တီးလံုးကို Liver Performance ေတြမွာဖြင့္ၿပီးေငြရွာမယ္ဆိုရင္လည္း Dr. Dre ကို Royalties ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ျပႆနာေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ Performance Royalties မေပးခ်င္လို႕ အဲဒီတီးလံုးကို အျပတ္စနစ္နဲ႕၀ယ္ယူတဲ့ ပံုစံကဲြေတြလည္း ရွိပါတယ္။

3. Synchronization Royalties

Album အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ျဖန္႕ခ်ိထားၿပီးျဖစ္တဲ့ ေတးသီခ်င္းကို ဇာတ္၀င္ေတးအျဖစ္ ေရာင္းခ်တာမ်ိဳး၊ တယ္လီဖုန္း Ring Tone, FM Radio ေတြကို ေရာင္းခ်တာမ်ိဳးမွာရရွိတဲ့ Royalties ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိေရးသား သီဆိုထားတဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြကို ထုတ္လုပ္သူကေန ေရာင္းခ်ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာအႏုပညာရွင္ေတြကို ထိုက္သင့္တဲ့ Royalties ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္သတိထားရမယ့္အခ်က္ကေတာ့ ဒီလိုျပန္လည္ေရာင္းခ် မယ္ မေရာင္းခ်ဘူးဆိုတာကေတာ့ Record Label ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခြင့္သာျဖစ္ၿပီး ေတးေရးနဲ႕ ေတးဆိုေတြက ဆံုးျဖတ္ခြင့္မရွိပါဘူး။

လက္ရွိျပည္တြင္းအေျခအေန

ဒီမူပိုင္ခြင့္ကို အပိုင္သိမ္းထားတာကေတာ့ ေတးေရးနဲ႕ ေတးဆိုပဲျဖစ္ပါတယ္။ 1990 ေႏွာင္းပိုင္းေတြ တုန္းက ဒီအခြင့္အေရးကို ထုတ္လုပ္သူေတြနဲ႕ ေတးဆိုသူေတြက ေတးေရးကိုေပးထားၾကၿပီး ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ဇာတ္၀င္ေတးေရာင္းလို႕ရသမွ်ပိုက္ဆံ ေတးေရးပဲယူပါဆိုၿပီး နားလည္မႈေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္ သူဟာ သီခ်င္းရဲ႕မူပိုင္ခြင့္ကိုဆံုး႐ံႈးၿပီး စိတ္ႀကိဳက္႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းေရာင္းခ်မႈကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ Royalties တင္မက ဘဲ Publishing Right ကိုပါ ေတးေရးလက္ထဲကို လႊဲေျပာင္းေပးအပ္လိုက္သလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုဆိုရင္ FM မွာသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရာင္းရင္ ၅ လႊာ အညီအမွ်ခြဲေ၀ရမယ္ဆိုတဲ့ စနစ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီသီခ်င္းကို CD ေပၚအေရာက္တင္ေပးၿပီး လူထုၾကားထဲကိုေရာက္ ေအာင္ ေငြစိုက္ၿပီးလုပ္ေပးခဲ့တဲ့ ထုတ္လုပ္သူကို အသိအမွတ္မျပဳ သလိုေတာင္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Publishing Right ကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ထုတ္လုပ္သူသေဘာမတူပဲနဲ႕ ဒီသီခ်င္းေတြကိုထိလို႕ေတာင္မရပါဘူး။ ဒါဟာ လည္းလက္ရွိျပည္တြင္းမွာ လြန္စြာလြဲမွားေနတဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အခန္းငွါးစားတဲ့ Studio ကလည္း Royalties ၀င္ေတာင္းေနပါတယ္။ ျပႆနာအႀကိမ္ႀကိမ္တက္တာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုးက ၾကား၀င္ ေျဖရွင္းေပးရင္းနဲ႕ Album မ်ားရဲ႕ Synchronization Right ကို ဂီတအစည္းအ႐ံုးပိုင္သလိုေတာင္ျဖစ္တဲ့အထိ လြဲခ်က္ကနာလွပါတယ္။

4. Print Music Royalties

Album အျဖစ္ ထြက္ရွိေအာင္ျမင္ၿပီးသား ေတးသီခ်င္းေတြကို သီခ်င္းစာအုပ္အျဖစ္ထြက္ရွိရင္ စာသားေတြကိုWebsite ေပၚတင္ခ်င္ရင္ ေတးေရးသူ (Lyricist) တစ္ဦးတည္းကိုသာေပးေဆာင္ရန္လိုအပ္တဲ့ Royalties ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေတးဆိုေတြ Music Producer ေတြနဲ႕မဆိုင္ပါဘူး။

လက္ရွိျပည္တြင္းအေျခအေန

ဒီကိစၥအတြက္ေတာ့ သီခ်င္းစတင္၀ယ္ယူကတည္းက သေဘာတူညီမႈယူၿပီး ၀ယ္ယူၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာအုပ္ဘယ္ႏွစ္အုပ္ေက်ာ္ရင္ Royalties ခေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ထံုးစံမရွိပါဘူး။ ယခင္ေတးေပါင္းခ်ဳပ္ထုတ္တဲ့ ေခတ္တုန္းက ျပႆနာအနည္းငယ္ရွိပါတယ္။ နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ရဲ႕ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္ဆိုၿပီး အဆိုေတာ္ကိုပဲ ပိုက္ဆံေပးၿပီး စာသားေရးသားထားတဲ့ ေတးေရးေတြ ပိုက္ဆံမရတာမ်ိဳး လည္းရွိပါေသးတယ္။

နိဂံုး

အားလံုးကို ၿခံဳေျပာရရင္ ေတးေရး၊ ေတးဆို၊ ထုတ္လုပ္သူေတြမွာ လြဲမွားေနတဲ့ေထာင့္ေတြ ကိုယ္စီရွိေနပါတယ္။ သူမ်ားပိုင္တဲ့ Right ကို ကိုယ္ကယူထားသလိုျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္တဲ့ Right ကို သူမ်ားကို ေပးထားသလိုျဖစ္ေနတဲ့အမွားေတြပါ။ ဒီေတာ့ ႏုိင္ငံတကာမူပိုင္ခြင့္ပံုစံကို စတင္ေျပာင္းခ်င္ရင္ေတာ့ လြဲေနတဲ့ စံႏႈန္းေတြကို ဂီတလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူေတြနဲ႕ ဂီတအႏုပညာသမားမ်ားအားလံုး ၫႈိႏႈိင္းၿပီး အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာရ မယ့္ကိစၥသာျဖစ္ပါေၾကာင္း . . .

P.S နန္းတြင္းအ႐ႈပ္ေတာ္ပုံ ဖတ္ပီး ဂီတေလာကရဲ ့နန္းက်ဘုရင္ၾကီးမ်ား အမ်က္ေတာ္ရွရင္လဲ ခံယူရံုမွတပါးအျခားမရိွပါေၾကာင္း

။ ရဲျမင့္သူ ။

Comments are closed.