ႏိုင္ငံျခားဂီတ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕၏ ျမန္မာ့႐ိုးရာဂီတ အေပၚအျမင္

Posted: December 18, 2011 in News
Tags: , ,

ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြထဲမွာ ျမန္မာ့ဂီတကို လာေရာက္ ေလ့လာတဲ့သူေတြ၊ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဘြဲ႔အတြက္စာတမ္းျပဳစုသူေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲေဖ်ာ္ေျဖေရး အတြက္လည္း ႏိုင္ငံျခားကဂီတပညာရွင္ေတြ လာၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတကာကို လွည့္လည္ေဖ်ာ္ေျဖေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားဂီတပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖစဥ္မွာ ျမန္မာ့ဂီတ အေၾကာင္းေလ့လာမႈေတြလုပ္တာရွိသလို အခ်ိဳ႕ေသာဂီတပညာရွင္ေတြကေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ တြဲဖက္ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြလည္း လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဂီတေတြကို ေလ့လာ နားေထာင္ဖူးၿပီး ျမန္မာ့ဆိုင္းအဖြဲ႕နဲ႔လည္းတြဲဖက္ေဖ်ာ္ေျဖဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြထဲကမွၿပီးခဲ့တဲ့ ႏို၀င္ဘာလ ၂၉ ရက္ေန႔ကေန ဒီဇင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ေနရာသံုးေနရာမွာ ျမန္မာ့ဆိုင္းအဖြဲ႔နဲ႔ပူးေပါင္းတီးခတ္မႈပါ၀င္တဲ JazzBlizz ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ၄ပြဲမွာပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံျခားဂီတပညာရွင္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ျမန္မာ့ဂီတနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုင္းအေပၚ သူတို႔ရဲ႕ခံစားခ်က္နဲ႔ အျမင္ေတြ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာေတာ့ . . .

ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွ Trombone& Bass Trumpet ပညာရွင္ Achim Fink

ျမန္မာႏိုင္ငံက်င္းပတဲ့ Jazz Blizz ေဖ်ာ္ေျဖပြဲအတြက္ တီးလံုးတိုက္ဖို႔ ဂီတမိတ္ သင္တန္းေက်ာင္း ကို၀င္စကတည္းက ျမန္မာ့ဂီတသံ ကို စၿပီးၾကားရတယ္။ အဲဒီလိုစၾကားရကတည္းက ဒီဂီတက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္အံ့ၾသစရာျဖစ္ေနၿပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို မလာခင္က ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔တြဲၿပီးတီးဖို႔အတြက္ ျမန္မာ့ ဆိုင္းတီးခတ္မႈတခ်ဳိ႕ကို အီးေမးလ္ ကတစ္ဆင့္ နားေထာင္ၿပီး ကြၽန္ ေတာ္တို႔ Jazzတီး၀ိုင္းအတြက္ ႏုတ္ထုတ္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္အျပင္မွာ တကယ္နားေထာင္တဲ့အခါ ကြာျခားမႈေတြ ရွိေနတယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ အတူတြဲတီးေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အရမ္းအသစ္ ျဖစ္ေနတယ္။တီးခတ္ရင္းျမန္မာ့ဂီတကို နားလည္ဖို႔ နီးစပ္လာၿပီလို႔ ထင္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ နားလည္ဖို႔ အမ်ားႀကီးလိုေသးတယ္လို႔လည္း သိလာရျပန္တယ္။

ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွ Anne Paceo (Drum)

ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေဖ်ာ္ေျဖတာ ဒုတိယအႀကိမ္ပါ။ ႏွစ္ႀကိမ္လံုးမွာ ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔ တြဲဖက္တီးခတ္ ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတုန္းက ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ RAUMZEIT FESTIVAL ဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာလည္း ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔အတူ တီးခတ္ခဲ့တဲ့ Jazz တီး၀ိုင္းအဖြဲ႕မွာ ပါ၀င္ခဲ့တီးခတ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလို ေဖ်ာ္ေျဖရတာကို အရမ္းေပ်ာ္ပါတယ္။ လွပတဲ့ဂီတတစ္ခုကို ရွာေတြ႕တဲ့အတြက္ အံ့ၾသရတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔တြဲဖက္ တီးခတ္ခြင့္ရတာ အရမ္းကံေကာင္းတယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ ေနာက္အခုလို ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔ တြဲဖက္တီးခတ္မႈမ်ိဳး ကို ႏိုင္ငံတကာမွာ လွည့္ၿပီးေဖ်ာ္ေျဖခ်င္တယ္။

အစၥေရးႏိုင္ငံမွ Saxophone & EWI (Electronic Wind Instrument) ပညာရွင္ Omri Abramov

ျမန္မာ့ဂီတက အေနာက္တိုင္း ဂီတေတြလိုမဟုတ္ဘဲ ကြဲျပားတယ္။ အခုလို ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔ တြဲဖက္တီးခတ္ရတာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာပါ။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာ့ဂီတက အရမ္း Unit ျဖစ္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ့ေျပာင္းညင္သာတယ္။ဒီလို ဂီတသံမ်ိဳးအရင္က တစ္ခါမွမၾကားဖူးဘူး။ ျမန္မာ့ဂီတက အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဂီတေတြထဲမွာမွ တစ္ခုတည္းသာ ရွိႏိုင္တဲ့ ဂီတမ်ဳိးလို႔ ထင္မိပါတယ္။

ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွ Piani & Keyboard ပညာ ရွင္ Martin Kubert

ျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔ Jazz ဂီတတြဲဖက္တီးခတ္မႈမွာ အားလံုးက ေတာ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါပဲ တိုက္ထားေပမယ့္ တီးခတ္မႈအားလံုး ေကာင္းခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့ဂီတက ကြၽန္ေတာ္ သိေနတဲ့ဂီတေတြနဲ႔ အရမ္းကို ကြာျခားၿပီးထူးဆန္းတယ္။ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အသစ္ပါပဲ။ ျမန္မာ့ဂီတ ကို ေလ့လာခြင့္ရခိုက္မွာ ေသခ်ာေလ့လာတယ္။ အခုႏိုင္ငံအေတာ္မ်ား မ်ားမွာ Rock ၊ Pop စတဲ့ဂီတေတြ က လႊမ္းမိုးမႈအားေကာင္းေတာ့႐ိုးရာဂီတေတြက ေနာက္ေရာက္ေရာက္သြားတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို ေပ်ာက္ကြယ္လုေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီ။ အခုကြၽန္ေတာ္ သိခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဂီတေတြကိုေတာ့ ေပ်ာက္မသြားပါေစနဲ႔လို႔
ဆုေတာင္းပါတယ္။

ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွ Leonardo Montana (Piano)

အေနာက္တိုင္းဂီတနဲ႔ အရမ္းကို ျခားနားတဲ့ ဂီတတစ္ခုပါပဲ။ ျမန္မာ့ဆိုင္း တီးခတ္မႈကို လူေျခာက္ေယာက္ေလာက္က ၀ိုင္းၿပီး တီးေနေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္းကပဲ တီးေနသလိုပါပဲ။ ျမန္မာဂီတပညာရွင္ေတြက ေတာ္ၾကပါတယ္။ အခုလိုျမန္မာ့ဆိုင္းနဲ႔ တြဲဖက္ေဖ်ာ္ေျဖရတာ အရမ္းစိတ္လႈပ္ရွားလြန္းလို႔ ၾကက္သီးေတြေတာင္ ထတယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s